Avatar billede Anja Praktikant
15. marts 2019 - 14:43 Der er 4 kommentarer

Imac fra 2010 - kan ikke geninstallere macOS

Hej
Jeg har overtaget min venindes pc, hun har inden slettet den så jeg blot kunne genindstallere igen. Problemet er at der lå Yosesite på maskinen. Jeg har lavet en USB Boot med Sierra, men når den er næsten færdig med at kører installeringen kommer der en fejlmeddelelse “macOS kunne ikke installeres på pc” volume contains a macOS or OS X installation which May by damaged. Slut installationsprogrammet og prøv igen.
Jeg har nu prøvet mange gange..... hvorfor bil den ikle? Jeg har ikke tidligeree haft mac og er virkelig på en opgave jeg snart må opgive. Hjælp modtages gerne.
Jeg har prøvet at lave en USB Boot med El captain men det kan jeg ikke hente, her ved jeg heller ikke hvorfor.
Avatar billede INK Ekspert
15. marts 2019 - 16:26 #1
En af mine venner havde samme problem. Det kan skyldes, at batteriet, der holder lidt strøm på bundkortet så den kan huske datoen er fladt. Datoen i systemet står så helt forkert - måske 1.1.2001 eller noget andet. Det forhindrer installation af MacOS.

Løsningen er at bruge terminal til at sætte dato og tid til netop nu. I dette links forklares hvordan
https://bensmann.no/changing-system-date-from-terminal-os-x-recovery

Når du booter op på din usb skulle du gerne få et opstartsbillede med hjælpeværktøjer. Her kan du vælge terminal og indstille datoen først, hvorefter du installerer MacOS.

Din iMac skulle kunne køre Sierra uden problemer, men ikke Mojave på grund af grafikkortet. Min iMac fra 2010 kører endda High Sierra 10.13.6
Avatar billede Anja Praktikant
15. marts 2019 - 17:21 #2
Jeg har nu ændret datoen/tid, men desværre uden held 😩 andre forslag?
Avatar billede INK Ekspert
15. marts 2019 - 19:53 #3
Fandt dette link
https://discussions.apple.com/thread/7251878

Har du forsøgt at installere fra nettet med korrekt tid sat?

Du kender selvfølgelig denne side
https://support.apple.com/da-dk/HT201255

Ellers har jeg desværre ikke flere forslag 😱😱
Avatar billede Anja Praktikant
17. marts 2019 - 18:59 #4
Tak for hjælpen med Div links, men intet har hjulpet desværre. Vil ikke give op, så forsøger at starte alt forfra.