Anja Praktikant
15. marts 2019 - 14:43 Der er 4 kommentarer

Imac fra 2010 - kan ikke geninstallere macOS

Hej
Jeg har overtaget min venindes pc, hun har inden slettet den så jeg blot kunne genindstallere igen. Problemet er at der lå Yosesite på maskinen. Jeg har lavet en USB Boot med Sierra, men når den er næsten færdig med at kører installeringen kommer der en fejlmeddelelse “macOS kunne ikke installeres på pc” volume contains a macOS or OS X installation which May by damaged. Slut installationsprogrammet og prøv igen.
Jeg har nu prøvet mange gange..... hvorfor bil den ikle? Jeg har ikke tidligeree haft mac og er virkelig på en opgave jeg snart må opgive. Hjælp modtages gerne.
Jeg har prøvet at lave en USB Boot med El captain men det kan jeg ikke hente, her ved jeg heller ikke hvorfor.
ink Ekspert
15. marts 2019 - 16:26 #1
En af mine venner havde samme problem. Det kan skyldes, at batteriet, der holder lidt strøm på bundkortet så den kan huske datoen er fladt. Datoen i systemet står så helt forkert - måske 1.1.2001 eller noget andet. Det forhindrer installation af MacOS.

Løsningen er at bruge terminal til at sætte dato og tid til netop nu. I dette links forklares hvordan
https://bensmann.no/changing-system-date-from-terminal-os-x-recovery

Når du booter op på din usb skulle du gerne få et opstartsbillede med hjælpeværktøjer. Her kan du vælge terminal og indstille datoen først, hvorefter du installerer MacOS.

Din iMac skulle kunne køre Sierra uden problemer, men ikke Mojave på grund af grafikkortet. Min iMac fra 2010 kører endda High Sierra 10.13.6
Anja Praktikant
15. marts 2019 - 17:21 #2
Jeg har nu ændret datoen/tid, men desværre uden held 😩 andre forslag?
ink Ekspert
15. marts 2019 - 19:53 #3
Fandt dette link
https://discussions.apple.com/thread/7251878

Har du forsøgt at installere fra nettet med korrekt tid sat?

Du kender selvfølgelig denne side
https://support.apple.com/da-dk/HT201255

Ellers har jeg desværre ikke flere forslag 😱😱
Anja Praktikant
17. marts 2019 - 18:59 #4
Tak for hjælpen med Div links, men intet har hjulpet desværre. Vil ikke give op, så forsøger at starte alt forfra.
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Premium
Se listen: Disse ti selskaber misbruges mest i mailsvindel
Kendte brands over hele verden misbruges hver dag i svindel-mails til at narre penge og oplysninger ud af virksomheder. Men hvilke virksomhedsnavne er de mest populære at misbruge? Se hele listen her.
Computerworld
TDC ruller fiber ud til flere tusinder husstande - tilbyder gratis opkobling på disse adresser
TDC går i gang med fiber-udrulning til 2.500 husstande på Fyn og Sjælland. Se hvilket husstande, der snart får mulighed for at koble sig på.
CIO
CIO Jesper Riis fra DSV: Sådan arbejder jeg med governance så omkostninger og kompleksitet kan begrænses
Der er dømt stram governance hos Jesper Riis, CIO for verdens femtestørste transportvirksomhed. Men det er samtidig en betingelse for innovationen slår han fast. Hør mere om ledelse, performancekultur og vision hos globale DSV med de danske rødder.
Job & Karriere
"Vi var fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet. "
"Da jeg var færdig med PhD´en så var vi fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Så skulle vi bare have et nyt universitet op og køre på seks måneder. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet."
White paper
Kan din virksomhed klare kontinuerlige updates på Dynamics 365?
Som del af deres ”Evergreen” strategi, udgiver Microsoft pr. 1. april 2019 månedlige opdateringer på deres Dynamics 365, og holder jeres ERP-platform opdateret. Denne approach eliminerer inkonsistente releases og massive opgraderinger, som – historisk set – har vist sig at være tidskrævende og dyre at implementere. På negativsiden, så er din organisation nødt til at studere og forberede hver eneste opdatering på forhånd. Hvis ikke I gør det, så er i ude af stand til at forudse, hvis det har indvirkning på jeres processer, applikationer og tilpasninger. Læs mere i dette white paper og minimér risici fremadrettet.