Avatar billede rene1111 Juniormester
15. marts 2019 - 18:17 Der er 5 kommentarer

Internet

Kan ikke komme på nettet med min gamle laptop, den kører med windows xp. Den har fin forbindelse til router, trådløst, men kan ikke komme på nettet. Har nu prøvet mange gange, havde også en her for at kigge på problemet, som skulle være ekspert på computeren, han kunne heller ikke løse problemet. Nogen her som ved hvad skyldtes det?
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2019 - 21:16 #1
Ja, return to dead technology.
Er du heldig, skal du starte med framework opdatering, og service pack opdatering, og driver installation.
Hvorpå skal du kontrollere om din nerværkskort fungerer, og tror næppe at der vil være understøttelse medmindre du finder nogen, ROM-driver installation af diverse forskellige driver til XP. Er alt bevaret, så er du heldig, men det rækker ikke længere.

- Hvorfor?

Det er en technologi der ikke længere er understøttet, og vil ikke virke hvorfor nye framework vil ikke kunne installeres og Windows Opdateringer vil ikke længere ikke kan hentes, da disse også er skiftet til nyt struktur mv. You name it, der er intet at hente længere medmindre for samler og udbyder for dødt technologi.

Samt, browser teknik er for længst overhalet og understøttes ikke, så du kan stort set ikke få det til at virke, da det ikke længere understøttes, det kan vidst lykkes med vise bevaret browser installationer, men om det så vil spille eftr hensigten tør det ikke sige, da det vi kun være sårbart på alle fronter.

Du er vidst havnet i død havne og indtørt sø.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. marts 2019 - 21:25 #2
Der er faktisk en god artikel om det her:
https://www.quora.com/Could-you-still-access-the-internet-with-a-Windows-XP-computer-from-2003-and-view-modern-websites

Men som du kan se, er det ikke helt uden udfordringer.
Avatar billede Mikael Ekspert
15. marts 2019 - 21:30 #3
Sådan en lille billig sag har løst mange net problemer for mig.. Også på Xp.

Der medfølger en lille cd skive med driver.. Bare indlæs driveren til windows.. Derefter er det bare at smide pluggen i en usb port.
https://www.av-cables.dk/usb-wifi-stik/wireless-usb-dongle-150-mbps.html?gclid=CjwKCAjwmq3kBRB_EiwAJkNDp3waiZgKR_F8xuxOwvhOCfL53d0ledbES50DyDMB-6icKixcDBqaixoCGD4QAvD_BwE

Muligvis får du stadig problemer med IE browseren.. Men så kan du hente en Chrome installationsfil via en anden computer.. Og køre Chrome installationen på din Xp.
https://www.google.com/intl/da_ALL/chrome/
Avatar billede rene1111 Juniormester
15. marts 2019 - 23:21 #4
Ok. Jeg forsøger imorgen. Kunne man få forbindelse med kabel, altså Lan forbindelse? Min anden gamle computer, som er stationer, med Xp, kan godt komme på nettet trådløst, mærkeligt. Jeg har brug for de computere som kører med xp, fordi jeg har ArchiCad 11 installeret, som ikke kan køre med nyere Windows og vil ikke købe en nyeste version af ArchiCad, den er meget dyr, så meget tegner jeg heller ikke mere.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2019 - 14:29 #5
🤣😂😆