Avatar billede mvnmvn Praktikant
15. marts 2019 - 18:45 Der er 5 kommentarer

Stabil Wifi Router

Hej

Min kæreste skal, når hun arbejder hjemmefra, kobles op via noget der hedder Citrix. Hun har tit problemer med at hun bliver smidt af, og hendes kolleger mener det vil hjælpe og skifte vores Wifi router. Og det skal nok passe, vil skyde på den eksisterende er 8-10 år gammel. Så jeg søger råd til hvad jeg skal købe, så vi kan få det til at fungere. tænker budgettet hedder 1000-1500 kr, selvfølgelig også gerne billigere, men håber der er nogle der vil dele deres erfaringer.

MVH Michael
Avatar billede ebea Ekspert
15. marts 2019 - 19:07 #1
Når du/i bruger Citrix, tyder det mere på, at det er et hastighedsproblem, fremfor et router problem. Citrisxsystemet, bruger rimelig meget data, når der arbejdes på systemet. Så hvis jeg var dig, ville jeg da checke den aktuelle datahastighed, når i er opkoblet på Citrix systemet (lav en speedtest, samtidig).
Avatar billede mvnmvn Praktikant
15. marts 2019 - 19:11 #2
tak, det vil jeg prøve og kigge på først så. Vil det give mening og gøre det på en anden PC der står ved siden af, og så se om der sker et dyk, eller skal det være på den PC som Citrix kører på?
Avatar billede ebea Ekspert
15. marts 2019 - 19:32 #3
#2 - Det burde ikke gøre nogen forskel, da i bruger samme linje. Men du kan da prøve på den samme PC som Citrix kører på!
Avatar billede ebea Ekspert
15. marts 2019 - 19:34 #4
En lille tilføjelse, og det er, at beslastningen jo er størst, når der overføres data på Citrix. Så hvis der ikke arbejdes når du laver testen, så blir' hastighedstesten jo ikke retvisende.
Avatar billede kurtba Ekspert
15. marts 2019 - 20:16 #5
Hvis routeren er 8-10 år gammel, er den helt sikkert et problem, idet den så slet ikke kan levere data jfr. de nye standarder. Dernæst skal I også se på, hvor står Jeres nuværende router i forhold til hvor der arbejdes. Er der for langt er det måske et mesh system, et acces punkt eller extender via elnettet, som I har brug for.
Mange glemmer også, at de typisk har masser af data på deres telefon, så man bare kan lave internetdeling på telefonen og så koble på det i stedet for.
Fordelen er her, at det så virker uanset hvor man er.