Avatar billede ZeBa Ekspert
19. marts 2019 - 10:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Thunderbird - reagerer ikke på links

Nu vil thunderbird igen ikke sende mig til links i mailen.
Nu skriver den: "Filen har ikke tilknyttet en app til udførelse af denne handling. Installer en app. Hvis der allerede er installeret en app, skal du oprette en tilknytning på siden indstillinger for standard apps"
Hvad fanden betyder det?
Avatar billede Slater Ekspert
19. marts 2019 - 10:52 #1
Hvad er det for en slags link? Det lyder umiddelbart som om det enten bruger en protokol der ikke er registreret, eller linker til en filtype du ikke har et program registreret til at åbne.

Er det et helt almindeligt weblink der starter med http:// eller https://, eller noget andet?
Avatar billede INK Ekspert
19. marts 2019 - 11:02 #2
Det ser ud som om du har modtaget en fil-type (yyyy.xxx) hvor .xxx så er fil-typen.
Hvis du ikke (som #1 skriver) har sat den op i indstillinger eller du måske sket ikke har et program, der kan åbne filen, så vil det selvfølgelig ikke lykkes.

Oplys om filtypen, så kan vi vejlede dig.
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. marts 2019 - 11:20 #3
Det er et link til denne side
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. marts 2019 - 12:27 #4
Det er ikke en fil, det er et link til nærværende side
Avatar billede Slater Ekspert
19. marts 2019 - 12:36 #5
Okay, linket starter altså med https:// ?

Der skal stadig være et program der har registreret den protokol. Det vil din standardbrowser typisk gøre automatisk, men der kan være gået noget galt. Tjek om du har en browser valgt som standard. Er det Windows?
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. marts 2019 - 12:53 #6
Men hvad er det for et program og protokol?
Ja, det skulle den måske gøre automatisk, men der er sgu efterhånden intet, der fungerer.
Ja, Google Chrome er valgt. Windows 10