Avatar billede Madstp Juniormester
19. marts 2019 - 15:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mikrofon slået fra?

Hejsa, jeg har et meget stort problem med min Iphone 7. Pludselig kunne jeg ikke hører den anden person i et opkald og de kunne heller ikke hører mig. Jeg prøvede at se efter om min mikrofon virkede. Og det gjorde den ikke. Det er som om den faktisk er slået helt fra. Inde i Memoer kommer den for eksempel med beskeden "Optagelse mislykkes, ingen enheder til lyd fundet".

Jeg har prøvet at nulstille mine indstillinger men det hjælper ikke. Jeg har prøvet at slukke og så tænde min Iphone igen som heller ikke virker...

Nogen der har en ide til hvad der kunne ha været sket eller hvad jeg kan gøre for at fixe det. Det ville virkelig være en stor hjælp :D
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2019 - 17:25 #1
mikrofonen er stået af og skal repareres.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. marts 2019 - 17:47 #2
Det lyder som om den er gået i stykker... - prøv evt. at koble et bluetooth eller andet headset til - hvis det virker, må den indbyggede mikrofon jo være i stykker...
Avatar billede AnCh Novice
22. april 2019 - 20:19 #3
Hej Mads
Det er virkelig pudsigt, men præcis i fredags skete det samme for mig.
Jeg har en Iphone 7, og pludselig kunne jeg heller ikke høre personen i telefonopkald. Jeg opdaterede software, det hjalp ikke..
Jeg gendannede til fabriksindstillinger, det hjalp heller ikke.

Og nu testede jeg lige mikrofonen ved at gå i memoer, og jeg fik den samme melding.  Ingen enheder til lyd fundet.

Jeg forstår bare ikke, hvordan mikrofonen pludselig kan gå i stykker.

Lad mig endelig vide, hvis du finder ud af noget.
Avatar billede Madstp Juniormester
23. april 2019 - 07:37 #4
Hej AnCh, jeg har fået foxet min IPhone 7. Hvis det er præcis de samme fejl der er i din IPhone så er det nok det samme problem. Det er et problem med Audio Chippen i iPhonen (sker ved rigtig mange 7’ere) kostede 1100 for mig at få lavet. Dog vil de fleste ikke lave denne fejl. Søg på IC Audio Chip IPhone 7 på google.
Avatar billede AnCh Novice
23. april 2019 - 09:47 #5
Hej Mads.
Tak for dit svar !
Pis os', det er sgu dyrt. Ved du, hvorfor de ikke vil lave det? og fik du det lavet apple autoriseret eller uautoriseret? Prisen kunne måske godt tyde på uautoriseret..
Avatar billede Madstp Juniormester
23. april 2019 - 10:12 #6
Fik det lavet hos https://imakeiphones.dk.

Alle andre steder ville de ikke skifte Audio IC Chippen ud da det er en mere kompliceret process. De kunne kun tilbyde mig en ny telefon for 4000 kr hvis jeg afleverede min gamle.
Mere ved jeg ikke. Håber det kan hjælpe :D

god dag :D
Avatar billede AnCh Novice
23. april 2019 - 11:39 #7
Det har virkelig hjulpet! Tusind tak :)
Jeg kan simpelthen bare ikke forstå, at Apple ikke skal fikse det, når der er tale om en hardware-fejl. Har du talt med apple?

Undskyld jeg spammer dig her, men jeg ved intet om telefoner, så jeg er ret på bar bund :D
Avatar billede Mahol Praktikant
09. maj 2019 - 20:06 #8
Jeg har et tilsvarende  problem, og kan ikke engang tale i headset, kun blutooth.
Samtidig er der ingen lyd ved opkald, og højttaler kan ikke slås til under opkald.
Oplevede I samme udfordringer?
Avatar billede AnCh Novice
09. maj 2019 - 20:49 #9
Hej Mahol
Ja, lige præcis det samme.
Jeg talte med Apple support 3 gange, og det er ikke en softwarefejl. Det er lydchippen i din telefon, der skal skiftes. Det er desværre en helt almindelig fejl i iPhone 7.. jeg ved selvfølgelig ikke, om din er iPhone 7.

Jeg ringede til min forsikring, og de ville bruger tid og penge på at reparere den fejl, sø jeg fik en ny 😊