Avatar billede pwn Forsker
19. marts 2019 - 17:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 på prøve

Problemstillig: Jeg har en ældre pc (i3) som jeg godt vil se om det kan svare sig at sætte en SSD i og købe en Windows 10. PC'en er udstyret med en Win7 licens, men der er altså ingen HD i.

Kan jeg afprøve dette (downloade WIN10 og installere) og se om det kører og herefter købe det?

Eller, må jeg tage chancen og bare ærgerligt, hvis det ikke kører ordentligt?
Avatar billede INK Ekspert
19. marts 2019 - 18:24 #1
Nu er du så heldig, at du har en gyldig Windows 7 licens. Du kan derfor gratis downloade og installere Windows 10 på maskinen. Du installerer blot din SSD disk i maskinen og downloader Windows 10 til et usb-stick og installerer.
Du kan fra dette link downloade Windows 10.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Almindeligvis vil Windows 10 blive aktiveret over nettet uden problemer.
Avatar billede mort1 Ekspert
19. marts 2019 - 18:52 #2
Selvfølgelig var det rart, at konstatere om pc'en er ok, inden du investerer, men ellers kan du p eBay købe en helt legal Win 10 licens, inkl. download og koder for under 50,- Kr.
Avatar billede INK Ekspert
19. marts 2019 - 19:00 #3
#2
Alle gyldige licenser for Windows 7, 8 og 8.1 giver mulighed for gratis opgradering til Windows 10.
Avatar billede pwn Forsker
19. marts 2019 - 19:15 #4
Tak for gode svar :-)
Jeg prøver ink's link.

--> Mort1; jeg vil da lige have i erindringen, at man kan købe lovlige licenser på e-bay til 10% af prisen - tak.

mvh
Paul