Avatar billede ErikHg Ekspert
21. marts 2019 - 11:13 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Opdateringsfejl 80070643 i Win 7

Der er kommet besked om der er opdateringer tilgængelige.
Der er én vigtig opdatering KB4493132.
Når jeg prøver at installere den, kommer der en fejlbesked.
Der står fejl: 80070643.

Jeg har søgt på Google, og fandt også en lille video på YouTube. I denne var der et link, men ved klik på dette kom en side fra Microsoft hvori der stod at siden ikke er tilgængelig.

https://ibb.co/1Lt8rzm

https://ibb.co/Mhknnm0

Da der er tale om en vigtig opdatering, vil jeg gerne have den installeret, så jeg håber at nogen kan hjælpe.
På forhånd tak.
Avatar billede Mikael Ekspert
21. marts 2019 - 11:40 #1
Så vidt jeg kan google, så er det bare en påmindelse om at update til win 10..

Jeg fik den også igår.. Men skal IKKE have win 10 nu/senere ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. marts 2019 - 12:14 #2
Microsofts artikel på KB4493132: https://support.microsoft.com/da-dk/help/4493132/windows-7-update-kb4493132

Så kan du selv vurdere om den er så vigtig igen :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. marts 2019 - 12:50 #3
#2
Nej jeg må give dig ret - den er ikke at betegne som "vigtig". Det undrer mig bare, at Microsoft sender en sådan opdatering ud, for det minder lidt mere om en skjult reklame for Windows 10, end om en opdatering.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. marts 2019 - 13:44 #4
Det kan man vel også opfatte den som - en skræmmekampagne.

Lidet réelt er der dog i det - eftersom Win7 i fremtiden ikke vil blive sikkerhedspatchet, er det jo rimelig vigtigt at gøre brugerne opmærksomme på det.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. marts 2019 - 14:45 #5
Jeg husker tydeligT balladen i 2015 med tvangsinstallationen af Windows 10 på Windows 7 brugernes pc´er. Dengang var der ikke tale om aktivt tilvalg med aktivt fravalg. Noget lignende som forskellige firmaet bruger når man installerer et program. Jeg blev så vred dengang så jeg skrev et læserbrev i EB´s Nationen.

Se linket:

  https://ekstrabladet.dk/nationen/microsoft-direktoer-svarede-aldrig-saa-fandt-erik-selv-en-loesning/6153511
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. marts 2019 - 18:33 #6
Samme problem som hos ErikHg
Tak til Mikael og Ole Madsen for nyttig information.