Avatar billede Nichlas Saaby Praktikant
21. marts 2019 - 19:35 Der er 2 kommentarer

Rensning af Email indbakken

Hej, jeg har på et eller andet tidspunkt deltaget i en eller anden internet konkurence, og trykket ok til de måtte sende mig reklamer. Dette gjorde jeg nok for ca ½ år siden, og siden da er jeg blevet bomberderet med alt muligt spam reklamer fra alle slags produkter.

I bunden er der altid denne besked, med et givent firmanavn:
"Denne besked er ikke sendt af ............ men fra en af deres kommercielle samarbejdspartnere.
Du modtager denne mail fordi du tidligere har deltaget i en undersøgelse og/eller konkurrence på internettet. Ønsker du ikke længere, at modtage tilbud kan du afmelde dig her"

Mit problem er bare de aldrig oplyser hvem der har givet dem mine data.
Er der nogle der kan hjælpe mig, evt til hvordan jeg finder frem til deres "kommercielle samarbejdspartnere" og får mig slettet fra deres systemer.

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. marts 2019 - 19:56 #1
1) højreklik på dem, og markér som spam.
2) opret en gmail-konto, som du kun bruger til konkurrencer - så dør din alm mail ikke
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. marts 2019 - 20:40 #2
Man skal passe på hvad man klikker på og dermed siger ja til.