Avatar billede Caro Novice
23. marts 2019 - 17:15 Der er 6 kommentarer

Tablet og netværk

Hej!

Jeg har en tablet men har ikke mulighed for at komme på et trådløst netværk. Tabletten har ikke mulighed for sim-kort. Derfor har jeg undersøgt andre muligheder og kommet frem til noget som skulle hedde et 3g router. Dog har jeg ikke så meget forstand på hvordan  sådan en skulle fungerer, så håber på nogen kunne forklare Det?

På forhånd tak :)
Avatar billede hjolsen Ekspert
23. marts 2019 - 17:30 #1
Hvis du har en smartphone kan du lave et "hotspot" på den og dele internet derfra.
Android:https://support.google.com/android/answer/9059108?hl=da
apple: https://support.apple.com/da-dk/HT204023
Avatar billede Caro Novice
23. marts 2019 - 17:57 #2
Kan man lave hotspot fra andet end smartphone? Og hvis man så har en smartphone til at lave et hotspot hele tiden, bruger den så data konstant eller kun hvis man bruger Det? Ved ikke om det er et dumt spørgsmål, har bare ikke lige så meget forstand på det her punkt?
Avatar billede hjolsen Ekspert
23. marts 2019 - 18:17 #3
Hotspot fra smartphone bruger kun data når det bruges , men bruger en del strøm så jeg ville lå det fra når det ikke bruges.
Du kan , som du selv nævnte, også bruge en 4g router - som du så skal have et simkort/abonnement  til .Hos de fleste selskaber kan du købe et data abb. og samtidig en router .
Avatar billede claes57 Ekspert
23. marts 2019 - 18:56 #4
Til en del telefon-abonnementer kan du tilkøbe et ekstra sim-kort (kun til data) for ret små penge (hos mig er det 29 kr/md). Det sætter du i en 3/4 G router, og så har du wifi der uden at genere telefonen. Router kan du tage med, som du gør med tablet (de er ofte på batteri-drift). Router og telefon deles om den mængde data, du har i abonnement - så lad være med at streame film hver aften.
Tal med din udbyder for tele-abonnement om dine muligheder.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. marts 2019 - 18:59 #5
OBS: 3G router koster ikke nødvendigvis ret meget - her er en glimrende mobil ting til 219 kr https://www.avxperten.dk/4g-router/baerbar-wireless-3g-router-med-wifi.asp
Men det kræver så det sim-kort, som du skal tilkøbe dit telefon-abonnement, og prisen på det er afhængig af din udbyder og dit abonnement.
Avatar billede Caro Novice
25. marts 2019 - 09:11 #6
Tusind tak for svar alle sammen 👍