Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2019 - 05:24 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Genveje virker ikke

Chrome.

Har flere genveje til sider på nettet liggende på skrivebordet. Men nu er der pludselig ingen af dem der virker. Når jeg dobbelt klikker på (nogle af) dem åbner browseren, men i stedet for den side linket burde åbne, får jeg nu hver gang bare Google.

Ved andre sker der slet ikke noget når jeg dobbelt klikker.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2019 - 09:55 #1
#1 check indholdet af linket ved at højreklikke genvejen
#2 websiden findes ikke mere
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2019 - 10:58 #2
skriv en liste med de genveje, du har på skrivebordet
slet genvejene
i browser går du til de enkelte sider, og for hver af dem
Kopier hele adressen (her er det fx https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1028165)
på skrivebord, højreklik og vælg Ny / Genvej
indsæt adressen gem, og omdøb evt link til noget logisk

så er de på plads igen.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2019 - 16:58 #3
Alle siderne eksistere.

Jeg har altid kunne tilføje en genvej ved at klikke på de tre små prikker oppe i højre hjørne - og vælge "Flere værktøjer" > "Opret genvej".

Hvis jeg gør det med nye sider, lægger den en genvej der virker. Forsøger jeg at erstatte de genveje på skrivebordet der ikke virker med nye, virker de heller ikke. Så kommer bare Google.

Vil gerne have det opklaret ...
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2019 - 17:02 #4
rettelse.

[i] Hvis jeg gør det med nye sider, lægger den en genvej der virker. [i/]

Det gør de heller ikke altid. Nogle gør. Andre ikke.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2019 - 17:02 #5
Ahgh...
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2019 - 17:02 #6
Argh...
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2019 - 17:07 #7
Desuden...
Claes57 - hvis jeg gør sådan får jeg ikke hjemmesidens ikon på Skrivebordet, men en række ens Google ikoner. Det dur ikke.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2019 - 17:08 #8
Jeg har brug for at få opklaret hvorfor  "Flere værktøjer" > "Opret genvej". i Chrome ikke virker ...
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2019 - 17:16 #9
Ved ikke om dette kan bruges til noget.

En af de sider jeg ikke kan tilføje en genvej fra, er denne: http://www.wordreference.com/it/.  Den lægge genvejen, men i stedet for Word Reference åbner google.

I egenskaber ser det sådan ud...

Destination: "C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome_proxy.exe"  --profile-directory=Default --app-id=dgbjneibpchiigaglplfbknpkhdhaomm

Start i: "C:\Program Files\Google\Chrome\Application"

:
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2019 - 17:18 #10
Nå, det gør det også Under egenskaber i en genvej der virker. Så er det ikke til noget, kan jeg regne ud.

Hvad er det for noget lort?!
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2019 - 17:28 #11
Så er der nok rod i google chrome - hent en anden browser (bare, så du har en) afinstaller chrome, slet mappen C:\Program Files\Google\Chrome\
genstart
installer chrome og test dine genveje (eller opret som du plejer efter du har slettet de defekte)
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2019 - 19:53 #12
Har geninstalleret Google (efter din vejledning).

Det hjælper ikke. Er stadig det samme. :(
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2019 - 19:57 #13
Og der er selvfølgelig ikke en support man kan skrive til og få hjælp.

Virkelig noget l*rt!
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2019 - 21:00 #14
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2019 - 03:35 #15
Jeg har desværre Windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2019 - 03:40 #16
Min Windows er opdateret.
Vil ikke bruge andre end Chrome. Dvs. har også Explorer, men kan forstå den er outdated/ikke længere sikker.
Vil også helst åbne genvejene/siderne med Chrome.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. april 2019 - 08:59 #17
Chrome har en sjov ting i (i hvert fald i win10) - når man opretter en genvej via de 3 prikker osv, så kommer http://www.wordreference.com/it/ godt nok på mit skrivebord. Men her er så noget nyt - chrome laver også en mappe i min startmenu 'Chrome-apps' hvor oprettede genveje også ligger samlet. Det kan være den feature, som du også har i win7, og den skal ryddes manuelt før den kan findes ud af at rette i genveje på skrivebordet. Hvis du sletter genvej på skrivebord, så bliver den i Chrome-apps, og det generer så fremover.
Må være sket i en opdatering for nyligt - har ikke set det før.
Mappen i startmenuen ligger godt gemt i
C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Chrome-apps og du sletter bare alt indhold og laver genveje forfra på skrivebordet.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2019 - 23:36 #18
Tak, men det hjælper ikke.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2019 - 23:37 #19
Forstår ikke en sk*d af det. Har fungeret i årevis. og pludselig gør det så ikke. Virkelig frustrerende.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 19:08 #20
Har fået det hele installeret på ny. problemet er dermed forsvundet.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2019 - 19:09 #21
Det hele = Windows, Chrome...