Avatar billede skolevej321 Forsker
28. marts 2019 - 08:23 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Microsoft OneDrive

Jeg har 2 filer jeg ikke kan synkroniserer - der er en fejl.
1.STP Viewer.Ink:
    Fejl: der er ingen adgangstilladelse til elementet.
2.DraftSight 2018 x64.ink
    Fejl: der er ingen adgangstilladelse til elementet

Hvad er disse to ting mon? Jeg har progammerne liggende på pc-en. Men hvorfor problemet med synkroniseringen.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2019 - 08:30 #1
lnk er genveje - dvs de viser til en anden placering men indeholder selv intet. Hvis du flytter en genvej til fx stp-viewer, så dur den ikke, da programmet ikke findes på den, der synkroniseres til. Programmer skal installeres korrekt på maskiner - det er ikke nok med en genvej til noget, der ikke findes.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. marts 2019 - 08:56 #2
Jeg har en gang imellem oplevet tilsvarende fejl. Selv en .lnk fil burde fint kunne synkroniseres - i sig selv er det jo bare en lille tekstfil.

Prøv at kopiere dem ud fra OneDrive synkroniseringsområdet (eks. til C:\temp), lad OneDrive synkronisere og forhåbentlig vise at der ikke længere er fejl. Nu kan du kopiere dem tilbage, og med ret stor sandsynlighed vil de nu synkroniseres med uden problemer...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. marts 2019 - 09:01 #3
Det kan selvfølgelig også være du har slået synkronisering af skrivebordet til, og at de to .lnk filer ligger i "Public\desktop" mappen, som du ikke nødvendigvis har adgang til, hvis du ikke er administrator på din egen maskine. I så fald må du højreklikke på dem, og vælge at de ikke skal synkroniseres.

#1 - synkronisering af .lnk filerne vil ikke gøre dem ugyldige i sig selv. Som du skriver, er de jo bare en pegepind - men det er ligegyldigt hvor de ligger, så længe der er adgang til den destination de henviser til.
Har man synkronisering af skrivebord på forskellige maskiner, vil det selvsagt give et problem på den maskine der ikke har programmet installeret - men det er der jo ikke noget der tyder på er tilfældet her... - det er jo synkroniseringen af dem der er problemet (som jeg læser det).