Avatar billede AniM8 Juniormester
28. marts 2019 - 09:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Programmer til små animations videoer

Jeg vil gerne i gang med lave små animationsvideoer. Hvad skal jeg bruge af programmer. Har lige pt alle Adobe programmer men er der andet jeg skal i gang med og hvilke Adobe programmer skal der bruges. Tænker det skal være noget i den her stil https://tapasdlx.dk/ Som jeg tænker det bliver noget af grafikken fra deres videoer lavet i illustrator og måske smidt over i andet program, men hvilket program vil i anbefale at gå i gang med for en nybegynder inde for animation. Har erfaring med Photoshop og illustrator men ingen ide om hvor jeg skal starte for at komme i gang med at lave animation. I er også mere end velkomne til at smide links til guides eller videoer hvor man kan lære noget.

Skal ikke være programmer som Animaker eller Powtoon, jeg vil gerne lave/bruge mit eget grafik. Har kigget lidt på Krita men er ikke sikker på man kan bruge sit grafik fra illustrator og smide ind i der.

Vil nok være glad hvis det var et adobe program jeg skulle bruge da jeg allerde betaler for det. Men kan også købe et andet program hvis det ikke bliver alt for dyrt. Adobe er jo heller ikke helt billigt.
Avatar billede Slater Ekspert
28. marts 2019 - 09:26 #1
Det åbenlyse vil jo være Adobe Animate. Det er det der hed Flash før, men eftersom Flash-formatet er blevet forældet og ikke ofte understøttet længere, har de ændret det til primært at eksportere til HTML5 eller SVG, som er de moderne formater til at animere på web - men programmet skulle ellers være nogenlunde det samme velkendte og afholdte.
Avatar billede AniM8 Juniormester
28. marts 2019 - 09:45 #2
Vidste ikke de havde et Animate program, vil jeg da helt sikkert prøve at komme igang med det så. Tusinde tak for svaret Slater