Avatar billede Daffodil Professor
28. marts 2019 - 12:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

LOPSLAG Kan/kan ikke

Jeg har to kolonner (Enhed og Kompetence).
I kolonne Enhed har jeg et LOPSLAG hvor jeg kan vælge mellem 1, 2 og 3.
Afhængig af mit valg vil jeg gerne i kolonne Kompetence kune trække en specifik liste, evt. via LOPSLAG, der knytter sig til valget i kolonne Enhed.

Kan dette lade sig gøre?
Hvis det er muligt hvordan?
Avatar billede kim1a Ekspert
28. marts 2019 - 14:09 #1
Taler vi data validering, eller hvad mener du når du siger specifik liste?
Avatar billede Daffodil Professor
28. marts 2019 - 14:31 #2
Det er datavalidering
Hvis jeg vælger "1" i Enhed vil jeg gerne i kolonne Kompetence kunne vælge x antal svar ud fra en anden liste. Vælger jeg "2" i Enhed skal jeg kunne vælge y antal svar ud fra en evt. tredie liste.
Der er ikke samme valgmulighed i kompetence uanset valget i Enhed.
Avatar billede kim1a Ekspert
28. marts 2019 - 21:09 #3
Jeg synes at have set en løsning herinde før, men kan ikke lige søge den frem. Fandt dog dette:
https://www.xelplus.com/extract-unique-items-for-dynamic-data-validation-drop-down-list/
Avatar billede Daffodil Professor
29. marts 2019 - 08:10 #4
Tak for hjælpen.
Forslaget ser lovende ud, men jeg skal lige bruge weekenden på at sætte den rigtigt op.