Avatar billede Vahid Mester
29. marts 2019 - 10:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Redigerings programmer til børn

Hej Eksperter. Som overskriften antyder, er jeg nysgerrig på om der er nogen som har erfaringer med video og/eller billed redigerings programmer til børn?

Har en søn på 11 år, som er meget optaget af dette. Det eneste jeg kan komme på er vist Imovie, men så skal jeg også investere 10.000 i en macbook pro retina.

Hvis det er løsningen, køber jeg gerne en til ham, men da jeg er bange for at han måske mister interesse om 1 år eller 2, er det en dårlig investering.

Så mit spørgsmål lyder:

Er der et redigeringsprogram som er børnevenligt, og evt. på dansk. ?

Alle bud og råd modtages med kyshånd :)
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2019 - 13:26 #1
du har glemt at google :)
http://www.tuxpaint.org/?lang=da_DK
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2019 - 13:28 #2
Avatar billede KHN Guru
29. marts 2019 - 13:36 #3
Avatar billede Vahid Mester
31. marts 2019 - 14:57 #4
Tak for jeres svar. Umiddelbart kan jeg ikke se at nogen af de programmer er på dansk? Jeg tror at det er vigtigt for min søn, da hans engelsk er ikke eksisterende, og ville være fint hvis han kunne sidde med det selv, uden meget hjælp. Jeg har googlet selv, men syntes endnu ikke at jeg har fundet noget som  er nemt og på dansk
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2019 - 16:42 #5
der er dansk sprog til Tuxpaint. det skal bare aktiveres/installeres
Avatar billede Vahid Mester
31. marts 2019 - 16:54 #6
Men er tuxpaint ikke kun billed ? Og kan man redigere og putte effekter f.eks. på en hjemmelavet video eller billede ?
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2019 - 20:13 #7
sig mig har du ikke klikket på linket ?
Avatar billede Vahid Mester
31. marts 2019 - 20:24 #8
Jo det har jeg faktisk. Og masser nyttig info om tegneprogrammet. Men jeg ser umiddelbart ingen steder som besvare mine spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2019 - 02:10 #9
tuxpaint er billed only
det video program jeg linkede, kan du sagtens lære dit barn.
børn er smarte og lærer ord nemt. lær ham ordene, det er ganske få funktioner man skal kende for at smide videoklip rundt i tidslinie i editor.

der findes kun imovie på mac, med dansk.

Microsoft movie maker har nærmest ingen tekst, det er bare at droppe klip, det kunne barnet også sagtens lære.

børn er genier
Avatar billede Vahid Mester
01. april 2019 - 08:26 #10
Helt fint, jeg takker for hjælpen. Sætter ham igang med tuxpaint, til at starte med, også kan han prøve movie maker. Rigtig god dag, og dejligt i tog jer tid til at besvare mine spørgsmål.