Avatar billede ErikHg Ekspert
02. april 2019 - 21:25 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Fupmail eller hvad?

Jeg har lige modtaget en mail, som jeg synes virker meget mistænkelig.
Er der andre der også har fået en lignende mail?

Se linket:

https://ibb.co/S549z4H
Avatar billede milter Ekspert
02. april 2019 - 21:31 #1
Jeg sletter automatisk og uden at åbne dem alle mails, som starter med "Tillykke, du har vundet ...". Og min kone er efterhånden også ved at lære det :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2019 - 22:00 #2
Helt enig med #1.
Avatar billede kurtba Ekspert
02. april 2019 - 23:03 #3
Må erkende, at jeg ikke kan forstå, at du kan være i tvivl. Har du deltaget  i  en konkurrence hos Google? Hvorfor skriver de på engelsk, når de har dansk afdeling. Prøv at se afsender email adressen nederst til højre.
gpaabc@163.com
Giver det mening overhovedet.
For mig er der intet i den besked, som siger, at der skulle ligge noget reelt bag ved. Klik på et link!!!
Hvor tit har man ikke hørt om disse klik på et link til lyksaligheder, i stedet driver en i fordærv. Har du prøvet at holde musen over linket, for at se om der så kommer en boks frem, hvor du kan se, hvor linket fører dig hen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. april 2019 - 23:47 #4
Jeg har heller aldrig åbnet en mail hvor jeg har været i tvivl om det var en form for fup; resultatet er at jeg heller ikke har været ude for at blive fuppet.
Jeg sletter alle mail, ligesom sms´er hvor jeg har den mindste tvivl og ægtheden.
Jeg klikker aldrig på et link i en sådan mail, men sletter den.
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. april 2019 - 00:03 #5
Det er sjældent man vinder noget  uden at have spillet - jeg vil ikke klikke på den link -og heller ikke på unsubscribe linket.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2019 - 01:44 #6
klik ! så overtager den admin i din computer
Avatar billede Slater Ekspert
03. april 2019 - 10:10 #7
Det er da muligvis den mest åbenlyse spam-mail jeg nogensinde har set. Jeg har ikke engang fantasi til at forestille mig, hvordan den kunne være mere åbenlys, uden at der stod "Dette er en spam-mail!" i toppen med kæmpe, blinkende, røde bogstaver.

Hvordan kan man være det mindste i tvivl om det?

De ved ikke engang at Alphabet er et amerikansk, ikke et britisk firma. Deres domæne er 163.com, for ja, det lyder virkelig som et Google-domæne. Og så naturligvis "Tillykke, du har vundet" fiset, uden man har deltaget i noget, og man skal klikke på et obskurt link for at finde ud af hvad man har vundet.

Det er som om alle advarselslamper i verden har rottet sig sammen og står og blinker en direkte ind i fjæset.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. april 2019 - 12:04 #8
Jeg giv dig ret, derfor åbnede jeg den heller ikke. Grunden til jeg skrev, var den at det nærmest var ment som en advarsel.
Det skulle være mærkeligt, at alle de gange hvor man åbner browseren eller går ind i sit mail-program har vundet f.eks. 1 million, at det lige er en selv. Hvis dette var ægte var man blevet millionær for længst ;-)