Avatar billede tnla Mester
05. april 2019 - 17:02 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

Ustabil forbindelse

Hej,

Jeg mister jævnligt min Internet forbindelse, nogle gange totalt og andre gange så det mærkeligt nok kun er nogle få amerikanske sider jeg kan åbne og med nedsat hastighed (Google, Hotmail, Facebook, Wikipedia og måske enkelte andre). Jeg genstarter så routeren og får fuld forbindelse igen, men afkoblingen sker tit, måske hver anden dag. Min router er en Huawei, LTE CPE, 300 Mbps, og det er både Wifi- og kabel-forbindelsen herfra som forsvinder.

Nogle bud på hvad det skyldes?
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2019 - 17:16 #1
benytter du en DNS server som rebooter hele tiden ?
huawai er det arveste lort..

prøv at skifte til google dns, 8.8.8.8
fortsætter problemet herefter, køb en ordentlig router
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2019 - 17:17 #2
i 99% skyldes det at DNS serveren er gået ned
og ellers skyldes det at firmwaren i routeren er noget kinesisk lort
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2019 - 19:39 #3
jeg er så på openDNS
Primary DNS: 208.67.222.222
Secondary DNS: 208.67.220.220
for at komme udenom de vanlige begrænsninger
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2019 - 19:41 #4
husk, at du kan indtaste dns direkte i router-opsætning, så alle enheder på dit net automatisk bruger det.
Avatar billede tnla Mester
05. april 2019 - 23:25 #5
Tusind tak for jeres forslag, jeg har ændret DNS nu. Så krydser jeg fingre for jeg ikke kastes af nettet igen :)