Avatar billede Britta Praktikant
06. april 2019 - 11:43 Der er 9 kommentarer

Kan ikke scrolle på internettet

Jeg kan pludselig ikke køre ned på sider på internettet på min Lenovo  ideapad 330. Jeg kan fint arbejde med at scrolle op og ned i mine dokumenter. Har meget lidt forstand på computere, men har da forsøgt at genstarte 😊
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2019 - 12:35 #1
windows 7 eller 10 ?
en opdatering har ødelagt noget, og du skal lægge den originale driver ind igen.
jeg sidder lige og kigger på det og ser at den er kun til windows 7..

den er oldgammel, fra 2009 og der er ikke nogen bundkortdrivere, så vi er nok på røven hvis du har windows 10
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2019 - 12:46 #2
Er det på alle browsere du har problemet?
Avatar billede poko1 Ekspert
06. april 2019 - 13:33 #3
Sidwave Hvornår kan vi se dig i et underholdnings program????
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2019 - 13:35 #4
Det gør vi da jævnligt her poko1 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2019 - 16:17 #5
Jeg har oldgamle computere helt tilbage fra 2005 (Dell Optilex 620) der virker fortrinligt med Windows 10. Så det med at den er fra 2009 behøver man ikke at se ned på.
Jeg ville have prøvet med en anden browser, eller rulle tilbage til da det virkede hvis muligt.
Avatar billede bpb Seniormester
06. april 2019 - 20:56 #6
Det samme her.  Min Acer Aspire 1412 fra 2005 scroller fint-fint.

Det enkleste, Britta kan forsøge, er nok at føre browserens indstillinger tilbage til fabriksindstillingerne, og genstarte browseren.

Det næstenkleste er at afinstallere browseren, fjerne eventuelle rester med for eksempel CCleaner, geninstallere browseren, og måske genstarte computeren.  Geninstallering skal formentlig ske fra en anden browser, så computeren er nødt til at have to eller flere browsere installeret.  (Mine computere har typisk fire-fem stykker.)

Problemet er, at den anden browser, som bruges under geninstallation, helst skal kunne scrolle  -  for det må man regne med at få brug for undervejs.

Ovenstående og flere andre fremgangsmåder er beskrevet i en webside, som fremkommer blandt de allerførste resultater, når man søger på  "Browser will not scroll":

https://www.xtremerain.com/fix-scrolling-issue-google-chrome/

Advarsel:  Websidens forfatter går nok så flot ud fra, at læseren kan scrolle.

Og det antager vi skribenter på denne tråd også.  Britta kan blive nødt til at låne en computer på et bibliotek for at læse, hvad vi skriver.

Websidens forfatter antager, at den famøse browser er Chrome.  Hvis Brittas problem vedrører en anden browser, kan nogle af de andre søgeresultater måske være af interesse  -  men hvorfor ikke blot lave en ny søgning, hvor browserens navn indgår.

At føre systemet tilbage til en tidligere version, hvor scrolling virkede  (som foreslået i #5)  kan så absolut overvejes.  Det skulle kunne gøres uden en browser.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2019 - 00:08 #7
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2019 - 19:32 #8
@Sidwave
Gad vide hvordan faen du har fundet ud af at en model der stadig sælges, er fra 2009?

Nå men @Britta:
Bruger du den indbyggede touchpad eller ekstern mus?
Avatar billede Cranberry Novice
24. februar 2020 - 02:29 #9
Hej Jeg har lignede problem siden jeg fik en lenovo. Men det sker kun når jeg er på danske nyheds websider såsom tv2 nyheder eller politiken, eller BT. Så kan jeg hverken scrolle op eller ned. Ved at gøre siden meget lille, ned til 25%, så kan jeg se mest af siden, men kan ikke læse det..Så jeg aner ikke hvad jeg kan gøre Hvad er skyld i det??
Jeg har ikke det problem på andre nyhedssider end de danske. Hvorfor?
Er der nogen som ved om det?
Jeg har en lenovo Think Centre refurbished købt hos computer experten hvor min PC var til reparation for 2 år siden.