Avatar billede Maja Novice
07. april 2019 - 19:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Browser oversætter enkelte ord til engelsk

Hej
Beklager, hvis jeg gør noget forkert - er totalt ny på siden.
Kører chrome og inden for den sidste uge er den begyndt at oversætte enkelte engelske ord.
Den oversætter fx ordet 'man' til 'woman', men 'man' er ment på dansk som i ...man går en tur....
Den gør det samme med 'her' som oversættes til his. Og 'god' bliver til goddess.
Er der nogen, som kan hjælpe? Jeg har slået automatisk oversættelse fra, men den oversætter jo heller ikke al tekst?

Vh, Maja
Avatar billede Maja Novice
07. april 2019 - 19:09 #1
Se mit 'profilbillede' hvordan det ser ud hos mig, når jeg har trykket send.
Jeg vil rigtig gerne slippe af med det.
Vh, Maja
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2019 - 23:15 #2
Avatar billede 450025 Ekspert
08. april 2019 - 05:06 #3
Hei Maja tror ikke du gjør noe forkjært men forstår problemet dit, så lidt på denne video den belyser masse men er lidt for avansert og rotete, oversetter er fint og ha og Google har nettopp gjort det til et hjelpemiddel når du trenger bruk av oversetter.

Jeg har hentet selv denne biten oversetter for jeg må beherske 3 språk men hoveddelen er Engelsk for meg, det vil si alt som kommer til meg på Epost og ellers er oversatt til Norsk også fra dette Forum helt automatisk ja.

Får jeg Thai på computeren fordi jeg bor her er også det oversatt til  Norsk utrolig men enkelt. Nå kan jeg Engelsk svare på dette også, kan kun delvis Thai men du må bare sette det i system se på denne Video noen gange så er du i mål jeg likte den ikke fordi den var utrolig rotete.
Det svarte ble et problem grunn fordi jeg er eldre og ser ikke så godt lengre som deg, alder ser du Sorry.

Savner et fint bilde av deg du treng ikke oversetter til det, men sett på oversetter igjen du det forringer ikke bildet dit.
Avatar billede Slater Ekspert
08. april 2019 - 09:18 #4
Nu skal I lige huske at lægge mærke til, at den altså ikke oversætter ord til engelsk - den tror ordene allerede er på engelsk, og oversætter mandlige former til kvindelige former og omvendt.

Det lyder næsten som en eller anden drille-virus/plugin, men det giver ikke mening at det skulle være Google Translate eller en anden automatisk oversætter.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. april 2019 - 11:01 #5
Enig med Slater - jeg tror heller ikke det er Google Translate der er på spil - snarere et "korrektur" værktøj a´la Grammerly el. lign.

Prøv at se hvilke udviddelser du har i Chrome - sæt chrome://extensions/ ind i adresselinjen for at se dem. Fjern dem du ikke kender.
Avatar billede Mikael Ekspert
08. april 2019 - 12:02 #6
Skifte profilbilledet..

Log ind.. Se øverst vedr. "Maja" Klik på "Skift dit profilbillede"

Nu får du flere muligheder ;)
Avatar billede 450025 Ekspert
08. april 2019 - 12:43 #7
Bilde gleder meg. Uanset andres mening så viser4 Vidio klart og tydelig at Google har nok en finger med i spillet.
Jeg bruker dette hver dag har beskrevet inNegg #3. møter ikke problemer i hele tatt selv om det gjeller Dansk- Engelsk- Thai så får jeg det som jeg vil, jeg syntes det fungere helt fint jeg.

https://ibb.co/rH5DfpF
Avatar billede 450025 Ekspert
08. april 2019 - 12:45 #8
Redigering finnes ikke her på computerword det savner jeg er omtrent blind snart så feil blir der Sorry.
Avatar billede Slater Ekspert
08. april 2019 - 13:06 #9
#7: Hvordan viser videoen klart og tydeligt det, når det overhovedet ikke er det samme der sker i den?

Don't get me wrong, det er virkelig pænt af Jørgen at lave den video, og den kan sandsynligvis bruges af andre, men som det bliver formuleret i spørgsmålet er her ikke tale om en oversættelse, men om en ændring af ord til helt andre ord på samme sprog. Noget der overhovedet ikke falder under hvad Google Translate kan eller skal kunne.
Avatar billede 450025 Ekspert
08. april 2019 - 13:56 #10
Se på mit innlegg jeg har sagt den er utrolig Rotede nesten umulig og forstå?
Men se på Googles sine innstillinger der det begynner på slutten, det forteller alt jeg nevner.
.
70% har ikke noe og gjøre i den Vidio, men jeg tror den som har gjort den har kanskje ikke ventet at noen skal forstå noe som helst, hastigheten er slik at der burte der være et nødbrims handbrekk og fått ned farten.

Det har jeg ikke beklager men dette fungere utrmerket for min del. Bruker det daglig., det var en av gutter her som hjalp meg da Gmail var ny det var starten det.
Avatar billede Slater Ekspert
08. april 2019 - 14:16 #11
#10: Undskyld, jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du mener det er relevant, at du har brugt Google Translate uden problemer.

Hvordan har det noget med opretters spørgsmål at gøre?
Avatar billede 450025 Ekspert
08. april 2019 - 14:58 #12
Kører chrome og inden for den sidste uge er den begyndt at oversætte enkelte engelske ord. Er ikke det merkelig sådan uten videre?
Jeg har slået automatisk oversættelse fra, men den oversætter jo heller ikke al tekst?

Virker helt naturlig det, nå har jeg satt den på og alt blir oversatt ikke bare et ord men alt, syntes det er behagelig det og ikke både å - alt etter for godt befinnende.

Men det er nå mitt valg det og det endre jeg ikke på, selv om jeg behersker flere språk. Jeg hopper av nå men kom igjen om Dere har en løsning, hu må jo få hjelp.
Avatar billede Slater Ekspert
08. april 2019 - 15:00 #13
#12: Men hele pointen, som jeg har sagt flere gange, er at der ikke er tale om en oversættelse.

Den ændrer et ord til et andet ord, den oversætter ikke.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2019 - 22:56 #14
Avatar billede 450025 Ekspert
09. april 2019 - 01:24 #15
Vil få si stor Takk her kjenner jeg meg igjen, her var alt utført på en flott måte en Vidio som forteller en god del her Takk fordi du deler den med oss Jørgen A.B.
Avatar billede Maja Novice
09. april 2019 - 17:22 #16
Hej alle.
Stor tak for jeres kommentarer og forsøg på at hjælpe.
Det var Oles forslag #5, som var årsagen. Ærgerligt, at jeg ikke kan indsætte foto her, men der var en udvidelse med navnet:

Den har jeg nu slettet. Så faktisk var det ikke en reel oversættelse, det var også et kønsskifte :)
Og nu kan jeg så slette fotoet hos mig selv.

VH, Maja
Avatar billede milter Ekspert
09. april 2019 - 18:47 #17
Set på nettet om Jailbreak the Patriarchy:

"An incredibly thought-provoking google plug-in that flips pronouns and other gendered words in whatever you're reading exposing sexist or sexualized word choice, structure, and style."

Pas på med hvor og hvordan du beretter om din sletning af udvidelsen. Du risikerer en shitstorm eller det, der er værre, hvis du ikke holder lav profil :-)