Avatar billede SimonBD Praktikant
09. april 2019 - 17:49 Der er 2 kommentarer

Ethernet forbindelse "Ikke identificeret"

Hej, jeg har idag købt et 15 m langt internet kabel, så jeg kan trække internet fra min storesøsters værelse (output i væggen) ind i min stationær. Problemet er bare at der står "Netværket er ikke identificeret". Jeg har ingen idé om hvad der er gået galdt, men jeg fandt dette under indstilljnger jeg tror kunne bruges. Win 10. https://gyazo.com/c69adb8a03684be0dae41f4b83aa0338
Det skal siges at den grønne LED pærer under Ethernet input lyser grønt
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2019 - 20:52 #1
kablet skal været et CAT5 eller 6, det skal stå på det med lille skrift
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. april 2019 - 21:15 #2
Enten er kablet af for dårlig kvalitet til længden (Des længere, des bedre kvalitet skal kablet være - 15 meter er dog ikke specielt langt).
Eller der er dårlig forbindelse i stikkene.
Eller du har selv klemt stikkene på, og har lavet en fejl.
Eller det sted du har sat den ind, på din søsters værelse, tilbyder ikke et rigtigt netværk.

Hvad har du sat den til? - er du sikker på det er et rigtigt netværksstik? - og at stikket kobler dig på det rigtige netværk?