Avatar billede lurup Ekspert
09. april 2019 - 20:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Afinstaller Team viwer

Jeg har haft Team Viwer installeret  i en prøve version.
Jeg har afinstalleret denne version og vil have den gratise private version installeret igen.
Det kan jeg bare ikke da den skriver at min prøve tid er udløbet.
Hvad kan jeg gøre ved det ??
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2019 - 20:54 #1
det skal renses væk i registreringsdatabasen
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2019 - 20:54 #2
Har du prøvet at scanne dit system med CCleaner efter du har fjernet programmet?
Nogle gange fjerners så efterladenskaber.
Generelt så fjerner jeg altid programmer med Revo Uninstaller free der først bruger den normale afinstallation og herefter rydder op i både filer og register. Det virker som regelt rigtig godt :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2019 - 20:55 #3
#1 Enig det er her problemet ligger.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. april 2019 - 21:09 #4
Installer den igen, og afinstaller den med Revo uninstaller: https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html (Vælg Free - portable).
Den scanner også registreringsdatabasen efter efterladenskaber.

Jeg tror ikke på at CCleaner kan finde resterne efter TeamViewer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. april 2019 - 21:28 #5
Jeg har selv flere gange oplevet at have downloadet programmer der kun gjaldt i en begrænset periode f.eks. 30 dage, hvorefter man skulle betale. Jeg har afinstalleret de pågældende programmer, man alligevel har meddelelsen om at prøveperioden var udløbet poppet op gang på gang. Jeg tror ærlig talt at det er så godt som umuligt halt at fjerne resterne af programmet. Jeg har på fornemmelsen at kun en formatering kan klare det, og det er jo tæt på, at det er som at skyde gråspurve med kanoner.
Avatar billede milter Ekspert
09. april 2019 - 21:33 #6
Har du prøvet det her:

https://community.teamviewer.com/t5/Knowledge-Base/How-to-uninstall-TeamViewer-on-PC/ta-p/16835

Men pas på!, forkerte sletninger i REGEDIT kan tage livet af din computer.
Avatar billede Mikael Ekspert
10. april 2019 - 07:49 #7
Har man først fået meddelelsen: "Kommercielt brug er konstateret" så er der kun 2 løsninger.

1. At kontakte Teamviewer skriftligt (på engelsk) og forklare dem, at man IKKE anvender programmet kommercielt. Der er kun en meget lille chance for at de giver en ret.. Dog har jeg selv fået "oplåst" Teamviewer et par gange på en given computer.

2. En formatering af HD og geninstallation af "styresystemet"

PS!!! Alverdens "rense programmer" løser intet.. Det anbefales ikke, at man selv "leger" med manuel afinstallation, fx i regedit..

Iflg. Teamviewer KAN "kommercielt brug konstateret" udløses hvis "modpartens" computer er på en kommerciel/virksomheds netforbindelse. Hvilket man ofte ikke er klar over. Hmm.
Avatar billede Mikael Ekspert
10. april 2019 - 08:23 #8
#6.. Tja !!  Fin vejledning til afinstallering af Teamviewer..

Har lige "kikket" i min "regedit" ( Win 7 32 bit ) UDEN at forsøge fjernelse af Teamviewer.

Men i min ligger Teamviewer ikke nøjagtigt, som vist i "regedit/vejledningen" ;)
Så ja.. Evt. forsøg må blive en dag hvor evt. (fejl40) kan tillades.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. april 2019 - 08:41 #9
Selvfølgelig kan det lade sig gøre. TeamViewer kan skrive følgende steder:

* Registreringsdatabasen
* %ProgramData%
* %userprofile%\AppData\Local
* %userprofile%\AppData\Roaming
* %temp%

...og så i installationsbiblioteket
*C:\Program Files\TeamViewer (C:\Programmer hvis det er en ældre dansksproget 32bit Windows)
eller
*C:\Program Files (x86)\TeamViewer

.... Eller det kan selvfølgelig bryde med alle principper og selv oprette datafiler under C:\xxxxx - men det gør TeamViewer bestemt ikke.

Divserse uninstaller programmer (Jeg linkede til Revo - der findes flere udemærkede) læser netop disse stier, og sletter efterladenskaber, som det normale uninstall program springer over. Og dermed er det som om programmet aldrig før har været installeret.

Et program der har så meget magt over en installation, at den ikke kan fjernes fra en PC uden reinstallation, er vist kun RootKits der har haft held med. Selv den grimmeste virus kan spores manuelt og fjernes.

Vejledningen i #6 er målrettet en 64bit version af Windows. Derfor matcher den ikke en 32bit version. Jeg må indrømme at jeg dårligt kan huske hvad reg-stien er på en 32bit udgave - men som jeg husker det, er det ikke bare at stryge "64" fra nøglestien. Det er lidt mere avanceret, om end til at regne ud... - om ikke andet, kan man jo søge efter selve nøglen - så dukker den op i den rette sti...
Men som sagt gør diverse uninstallers selv dette arbejde, så prøv sådan en først.
Avatar billede Mikael Ekspert
10. april 2019 - 09:36 #10
#9.. Ja, ja.. Men nu er diverse "renseprogrammer" jo heller ikke for alle. De er ikke helt "idiot sikret" (LÆS: De anvendes kun med forsigtighed, medmindre man VED hvad der skal/kan slettes) ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. april 2019 - 09:57 #11
Nu har jeg aldrig selv oplevet problemer med uninstallers - og tvivler på at selv "idioter" får problemer, hvis bare de holder sig til "Moderat rensning".

Men en vis mand sagde engang, "Så snart jeg har opfundet et idiotsikret system, er der straks nogen der opfinder en større idiot".... - så selvfølgelig kan man altid komme galt af sted...
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2019 - 15:51 #12
#11 Jeg er enig.
Bruger dog selv altid avanceret rensning med Revo Uninstaller Free.
Men nu går jeg jo så også med "livrem og seler" så ingen fare der, da jeg har image at rulle tilbage på :-)
Det samme med CCleaner. Bruger blot de indstillinger som den selv foreslår og har aldrig haft en pc der blev lagt ned.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. maj 2019 - 18:56 #13
Forårs rengøring ;-)
Avatar billede Mikael Ekspert
13. maj 2019 - 15:28 #14
Har idag forsøgt metoderne i både #4 og #6..

Ingen af dem giver den nødvendig NYE Teamviewer ID ved geninstallation af programmet.

Teamviewer er "tilbage" med samme problem.. Og har også fuldstændig den tidligere/gamle Teamviewer log..
Samt samme ID som før..