Avatar billede mort1 Ekspert
10. april 2019 - 13:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rippe lyd fra Video

Jeg har optaget et stykke video med min mobiltelefon - nu kunne jeg tænke mig, at få "adskilt" lyd og billeder, således at jeg kan afspille lyden med en lydafspiller (MP3, WAV og ?) Lader det sig gøre, og hvis ja - Hvordan ?
Avatar billede Slater Ekspert
10. april 2019 - 14:00 #1
Der findes værktøjer der er specielt beregnet til at gøre kun det, nogle af dem hvor du bare kan gøre det online uden at downloade noget. F.eks. http://audio-extractor.net (bemærk, jeg har ikke prøvet den, dette er ikke en anbefaling)

Den mere "traditionelle" måde at gøre det på ellers, er ved at bruge en videotranskoder - ethvert program der kan omkode videoer til andre formater burde kunne det, men f.eks. gratis som Handbrake eller Mediacoder. I nogle skal du vælge at du kun vil have gemt lyden, i andre skal du vælge et output-format der kun understøtter lyd, såsom mp3.
Avatar billede mort1 Ekspert
10. april 2019 - 14:29 #2
Tak Slater - I første omgang brugte jeg http://audio-extractor.net, programmet klarede fint opgaven.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2019 - 15:03 #3
Ellers er der Audialis, som jeg har brugt til at hive musik ud af videoer. Men den kan en masse andet. Jeg har købt min, men den findes vist også som freeware.
Jeg kan sige, at jeg er meget tilfreds med programmet.
https://www.ashampoo.com/en/usd/pin/partner0212/partner-software/audials-one-2019  (205 Kr. hvis man køber den)
Hvis man kun har flueben i "Convert video to audio"
men ikke i "Search cover ID3 tags and lyrics"  går det ret hurtigt.
Og jeg har ikke oplevet et dårligt resultat.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2019 - 15:09 #4
Ps. Man er helt uafhængig at nettet når man converterer video til audio. Man trækker bare en fil fra computeren ind i programmet.