Avatar billede Jannickhess Professor
15. april 2019 - 16:25 Der er 6 kommentarer

Nikon D5300 (Oprette faste Detaljer i Billedet)

Jeg ønsker, at indsætte faste detaljer, hver gang jeg taget billeder, med mit Nikon D5300 Kamera.

Kan det lade sige gøre ?

Altså Højreklikke på Billedet  > Egenskaber > derefter Detaljer

Se billedet her via Dette Link
https://www.flickr.com/photos/150154042@N02/46698681455/in/dateposted-ff/
Avatar billede mort1 Ekspert
15. april 2019 - 16:48 #1
Kender ikke Nikon D5300, men de oplysninger du vil have, er de ikke efterhånden standard på alle kameraer ? Hvis du har et billedbehandlingsprogram, som Adobe Photoshop Elements, kan du se alle de oplysninger kameraet kan registrere.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. april 2019 - 17:10 #2
Kommer dette spørgsmål også til at stå sammen med alle de andre Uafsluttede Tråde???
https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/213629?last=1023485
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2019 - 19:09 #3
Spild af tid
"Jeg kigger ind i morgen" sagde han i en tråd jeg hjalp ham i for to måneder siden.
Det sker bare IKKE!
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2019 - 19:43 #4
Det er din efterbehandling af billeder (fx adobe) der sætter disse data ind.
Ellers kan du i windows markere en gruppe billeder, højreklikke på et af dem, vælge Detaljer, og indskrive fx Titel (fx sommer 2018).
Avatar billede Slater Ekspert
15. april 2019 - 21:22 #5
Det er ikke helt sandt, Claes. Alle kameraer jeg nogensinde har hørt om sætter EXIF-data ind i billeder med f.eks. hvilket kamera de er taget med, hvilken blændvidde, og - hvis kameraet har GPS - hvor det er taget.

Naturligvis kan det dog ikke skrive titler osv.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2019 - 08:34 #6
jeg gik ud fra, at det var de 'tomme felter' der skulle have data - derfor mit svar.
© er i øvrigt (på pc) <alt> og 0169 på det numeriske tastatur