Avatar billede Benedicte Praktikant
17. april 2019 - 13:23 Der er 4 kommentarer

Platform til at kunne dele filer eksternt.

Jeg søger en hjemmeside med samme funktioner som vores nuværende udbyder skyfish.com har.

De funktioner vi skal bruge er yderst simple - men dyrt da jeg ofte skal have 'hele pakken' for disse funktioner.

-Vi skal kunne uploade (kun 1 bruger bare), minimum; jpeg, png, og PDF.
-Det skal være muligt for besøgende at downloade disse filer ( uden at være bruger, logge ind, indtaste oplysninger, betale osv.)
-Der skal være en lille smule form for design muligheder, så vi lige kan sætte logo ind m.m.

Jeg ved at man sagtens kan bruge Ondrive, dropbox m.m. og dele eksternt med et link m.m., men jeg mener bestemt ikke du kan få lov til at designe din 'egen side' i disse - minder jo mere om blot et mappesystem.

Er der nogen der kunne have forslag til udbydere? Et maks på omkring 2000 kr-, om året.

PFT!
Avatar billede Slater Ekspert
17. april 2019 - 13:32 #1
Et hvilket som helst CMS kan klare den opgave. Hvis det skal være hamrende simpelt, uden at skulle sætte sådan et op, så kunne man også bare lave en simpel HTML-side i... hvad som helst, inkl Word hvis det skulle være, og så bruge en FTP-klient til at uploade filerne og lige skrive to linjer kode (som du sagtens kunne få her) til at udskrive links på siden.

An på hvor store filerne er og hvor mange der kommer til at downloade dem, vil det kunne hoste noget for hosting, men ellers stort set intet.

Har du nogen særlige krav eller ønsker, der gør dette en dårlig mulighed? Eller leder du specifikt efter en service der gør det hele out-of-the-box uden nogen opsætning?
Avatar billede Benedicte Praktikant
17. april 2019 - 13:46 #2
Vi ville også kunne gøre det på vores egen hjemmeside nu - men når vi sætter antal arbejdstimer fra vores IT afdeling, op imod hvad der skal laves om på vores oldgamle løsning, for at det kan lade sig gøre  - ville vi foretrække blot at indkøbe noget super simpelt der intet kræver af opsætning. Ligesom vores tidligere udbyder Skyfish. Det eneste vi ændrede der, var lidt farver og indsætte et logo i hjørnet. Smugmug som et eksempel, har som jeg har forstået det, alle disse funktioner - den kan dog kun tage fotos & ikke pdf'er.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
18. april 2019 - 05:19 #3
Du burde nok vende dig mod en WordPress løsning med WooCommerce, der kan dine filer sættes op, som elektroniske produkter, der leveres/deles via mail efter betaling.

På samme måder som online bøger, kurser, fotos, video, pdf filer og adgange til specielle sider, det er alt sammen elektroniske produkter.

https://www.skyfish.com/ er opsat via https://webpack.js.org/ og jeg vil ikke tilråde den løsning!

Du skriver ikke URL på jeres "oldgamle løsning", det kunne være en stor hjælp, for bedre rådgivning ....

Vedr. time antallet, fra jeres IT afdeling eller evt. min hjælp, vil en sådan løsning med WP og WooCommerce, ligge på mellem 40 og 100 timer. Skal kende URL fra jeres nuværende løsning for et bedre estimat!

Skulle du få brug for hjælp osv. osv. ;-)
Avatar billede Slater Ekspert
18. april 2019 - 07:44 #4
Ja, jeg er sikker på man kan flikke noget sammen meget hurtigt hvis det skal være simpelt, men jeg er meget i tvivl om hvordan det skal fungere.

Skal det være én side per fil, f.eks. - skal der være en liste med links til alle filerne? Skal de kunne sættes til at udløbe? Skal der være titler der er separate fra filnavnet? Osv.