Avatar billede Ketty124 Praktikant
22. april 2019 - 19:23 Der er 2 kommentarer

2 routere efter hinanden

Hej Eksperter,

Jeg har en Sagemcom 3890 fra Yousee, den har jeg opsat til "bridge mode" så den i princippet kun fungerer som modem. og hvis jeg kobler pc'en direkte til den er der også hul direkte til internettet med offentlig IP adresse mm.

Så vil jeg gerne have sat min egen Cisco RV320 VPN router op til at route netværket samt fungere som VPN server. men jeg kan slet ikke få hul igennem til internettet,
Sagemcom routeren er koblet til Cisco routerens WAN1 indgang.
På Cisco routerens konfigurationsside står der med grønt "connected" som om alt er i den skønneste orden, jeg har selv angivet de rigtige DNS adresser, men det hjælper ikke.
Den eneste forskel jeg kan se er at routeren får en IP adresse i et helt andet range (10.138.X.X) i forhold til når jeg sætter computeren direkte til Sagemcom (87.57.X.X)
Jeg kan indstille "host and domain name for the Router." (ISPs) er det noget TDC/Yousee bruger?

Ser frem til at høre fra jer.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. april 2019 - 20:10 #1
23. april 2019 - 15:06 #2
Du skal nok lige undersøge om du skal kopiere mac adressen fra den router der sad på før.
Derudover kan der snildt gå 30 minutter før din router bliver genkendt.
Det ligner at udbyderne låser en mac adresse til dig, og kun selv tjekker om det er samme udstyr med en frekvens på ca 30 minutter eller det som er værre.
Yousee skal normalt stå til dhcp. Det bør også give brugbar dns. (hvis man bruger tv kablet anyways)
https://forum.yousee.dk/udstyr-og-andet-40/ip-adresse-98669