Avatar billede Amalie Praktikant
24. april 2019 - 19:50 Der er 9 kommentarer

Hvad skal jeg gøre, når computeren siger, at der ingen forbindelser er tilgængelige?

Hejsa. Min er computer er begyndt ud af det blå at kunne finde på at hoppe af internettet og sige, at der ingen forbindelser er tilgængelige, når jeg lige forinden har været på mit trådløse netværk (jeg har en Acer PC). Den beder mig om at sætte Ethernet-kabel i, men hvorfor gør den det, når min router fortsat kører, og jeg også fortsat er på nettet på telefonen? Når jeg så sætter kablet i, vil den heller ikke godtage det. Jeg har prøvet en helt masse forskelligt, og intet virker, jeg kan blot genstarte computeren en masse gange, og nogle gange er nettet så kommet tilbage.
Det skal sige, at min computer de sidste par dage også har frosset helt fast, hvor det eneste, der har hjulpet er at tvinge den til at slukke, så jeg er i tvivl om, om computeren bare snart er kaput.
Håber nogle kan hjælpe!

Hilsen fra en, der absolut intet ved om computere!
Avatar billede poko1 Ekspert
24. april 2019 - 20:34 #1
Og så er det oveni hemmeligt hvilket Styresystem den kører?
Avatar billede Amalie Praktikant
24. april 2019 - 20:39 #2
Den kører Windows 8.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. april 2019 - 21:48 #3
Prøv at installere gratisprogrammet Speccy. Dette oplyser mange ting om computerens tilstand.

https://www.ccleaner.com/speccy/download

Prøv at kontrollere hvor høj temperaturen er når programmet er installeret. Er den høj så er der sandsynligvis en masse støv, der gør varmen ikke kan komme væk, noget som en computer ikke kan lide.
Avatar billede KHN Guru
24. april 2019 - 22:41 #4
Avatar billede Amalie Praktikant
25. april 2019 - 08:02 #5
Ok tak, jeg må forsøge at downloade gratisprogammet, hvis computeren snart tillader, at jeg kan komme på nettet. Og jeg har forsøgt at følge vejledningen fra Microsoft dog uden held.
Avatar billede Amalie Praktikant
25. april 2019 - 08:22 #6
Nu er Speccy downloaded, og computeren blev ikke specielt varm.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2019 - 14:27 #7
#1 brug et andet kabel, for at udelukke at nuværende er defekt
#2 tag strømmen fra routeren, vent 10 sekunder, tilslut

prøv så igen
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2019 - 15:49 #8
Er det med både lader i og uden lader den hopper af?

Gå ned i søgefeltet og skriv enhedshåndtering, og gå derind
Find netkortene (både lan kort og wifi) vælg egenskaber på dem begge og fjern hak ved at Windows må lukke for strømmen til dem for at spare på strøm.
Prøv evt også i strømstyring at ændre til høj ydelse, specielt hvis lader er monteret. Du skal i de avancerede indstillinger i strømstyring for at tilrette.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2019 - 17:11 #9
Ingen tilbagemelding, Hopper af tråd.