Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2019 - 16:28 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger
Avatar billede Slater Ekspert
25. april 2019 - 16:31 #1
https://www.pcworld.com/article/3390733/windows-10-may-2019-update-bug-prevents-the-upgrade-unless-sd-and-usb-devices-are-removed.html

Kun et problem hvis du henter beta-patches. Det vil være fikset inden udgivelsen, og selv hvis det ikke er, så drejer det sig altså kun om at frakoble SD-kort og visse USB devices mens der bliver opdateret. Derefter vil de virke fint igen.

Så ret ligegyldig nyhed.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2019 - 16:33 #2
det er en foreløbig test at en kommende opdatering - der er fejl i dem altid - derfor tester de dem blandt dem, der melder sig (kræver fx, at man har en pc til test, og ikke bruger arbejdspc). Computerworld vil bare gerne sælge abonnementer - derfor denne 'sensations-overskrift' i en låst artikel.
Mere om versionen på https://www.google.com/search?q=windows+10+1903+release&oq=windows+10+19
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2019 - 16:33 #3
Tak for det link slater :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2019 - 16:38 #4
se specielt https://pureinfotech.com/avoid-problems-installing-windows-10-1903-april-2019-update/
Windows 10 version 1903 is a new version that requires a complete reinstallation, a process that many times brings up unwanted problems. In addition, during the early days, some errors and bugs are expected as testing a version of Windows 10 on every hardware configuration is very challenging.

Så lav et image før (udover databackup), og sæt god tid af til det.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2019 - 16:47 #5
Tak claes57 for den.
Jeg laver altid image før en ny build så det varer ikke længe før jeg opretter et nyt. :-)

Har en ældre bærbar jeg bare ikke kan få 1809 på. Ved godt det har noget med drivere at gøre til hardaren, men jeg gider ikke bruge tid på det på en 10 år gammel pc.
Tænker dog mit med hensyn til andre der måske har nyere computere der kommer i samme problem. Er Microsoft ude på at få folk til at købe nye computere for at få lidt licens penge i kassen mon?
Synes her med de sidste builds det har blevet sværere at opgradere, specielt ældre computere.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2019 - 17:03 #6
M laver opdateringer, og hvis hardware-folk ikke gider lave opdaterede drivere til gamle ting, så dør de. Helt som da Apple ikke gad/kunne leve med 32bit cpu'er, og droppede opdateringer til ældre iPad/iPhones i et hug.
Det tyder på, at en række supportere (os i familiekredsen) kan forvente lidt opkald og nødhjælp ultimo maj...
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2019 - 17:04 #7
#6 Ja det tror jeg på :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
25. april 2019 - 17:07 #8
Har i set gyseren: "Alle ælsker Win 10"..

Advarsel: Se den ikke alene en mørk nat..

Undskyld ;) ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2019 - 17:13 #9
Micael du kommer til at se gyseren i 2020 når support til din elskede Win 7 forsvinder ;-)
Avatar billede poko1 Ekspert
25. april 2019 - 17:17 #10
I dag kom der en med en ASUS Pro 71 fra 2007 født med Vista kører udmærket med Windows10.
https://ibb.co/S0z6tqW
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2019 - 17:24 #11
#10 Ja der er forskel på computere med hvilken hardware der er på dem. Nogle er ramt andre ikke. Den LG R400 jeg har er fra 2008 og kørte oprindelig også med Vista. Men som jeg fortår problemet med denne er det wifi kortet og driver til dette der er problemet. Kan ikke deaktivere vifi i den skrabede BIOS den har og jeg gider ikke fysisk skille den ad for at fjerne det. Det er den ikke værd. Kan bare bruge Linux på den når opdateringer til 1803 ikke kommer mere.
Avatar billede Mikael Ekspert
25. april 2019 - 17:36 #12
#9.. Tja ER så småt igang med Win 10..

Har endda set/oplevet/hørt efterfølgeren.. "Alle hader Win 10"

Er rystet ;) ;)
Avatar billede poko1 Ekspert
25. april 2019 - 17:45 #13
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2019 - 17:50 #14
Tak poko1. Vil kigge i enhedshåndteringen hvor gamle driveren er. Mener nu den er fra 2016 men er ikke helt sikker.
Den kører også Win 10 nu bare blot som build  1803. Har prøvet flere ting uden held synes jeg :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
25. april 2019 - 18:03 #15
Den hyppigste fejl opstår når folk lader den søge efter opdateringer i starten af opdateringen.
Jeg opdaterer altid fra Download siden og fjerner fluebenet ved sg efter opdateringer.
Det er jo alligevel det første den gør når den er opdateret.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2019 - 09:23 #16
Har prøvet flere ting:
Installere på anden pc uden nettilslutning og putte den over i den bærbare.
Installere fra bunden med medie på en ikke allokeret disk uden internet tilslutning. Systemet installeres, men fejler ca 5 sekunder inde på 1 boot når der er installeret.
Så jeg tror ikke problemet her er let at løse :-)