Avatar billede AJ Holm Novice
27. april 2019 - 16:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mit tastatur skriver kommandoer istedet for bogstaver

Hej

Jeg ejer en lidt gammelt HP pavillon, som jeg har brugt de seneste par år. Her de sidste par dage, oplever jeg dog tit, at tasterturet (når jeg bruger word, Chrome osv.) til tider skifter over til at udføre kommandoer istedet for at skrive de faktiske bogstaver. Et eksempel er, når dette er aktiveret, at s får curseren til at gå en linje ned istedet for at skrive bogstavet “s”. Det minder mig meget om num lock, hvor jeg lige plusedelig giver word eller et andet program jeg bruger nogle kommandoer istedet for tal/bogstaver. Efter nogen tid, hvor jeg prøver at trykke forskellige knapper (mest Windows knappen, alt, shift, ctrl) går det væk, for at vender tilbage igen efter et stykke tid. Jeg ved ikke knap der gør, at det går væk.

Jeg vil meget gerne have hjælp til, hvilken knap der aktiverer dette, og om man kan slå de permanent fra.

Mange tak for jeres tid :)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. april 2019 - 17:38 #1
Det kan være, at tastatur er snavset/støvet indvendigt, og bør renses/skiftes. Har du prøvet med et andet tastatur?
HP pavillon er bare et salgsnavn, så model? er det bærbar eller stationær?
Avatar billede AJ Holm Novice
27. april 2019 - 17:43 #2
Det er en bærbar
Avatar billede claes57 Ekspert
27. april 2019 - 18:55 #3
det er billigere at teste med et usb-tastatur end det er at skifte/reparere - så tjek (om muligt) om usb-tastatur virker 100% - hvis det virker, så skift til nyt tastatur på hp - ellers er det gums i windows, og så bør vi teste, om en frisk (boot-usb) dims har samme fejl. Er der fejl på den, så er det hp, der fejler - ellers er opgaven en frisk windows-installation.