Avatar billede timpet Novice
29. april 2019 - 08:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Excel på dansk

Er der nogen nemme måder, at finde ud af på hvordan man hitter ud af de danske oversættelser til funktionerne i excel?

Det er lidt træls når man google en udfordring, så er der masser af løsningsforslag, men de er på den engelske version og derfor skal finde den danske oversættelse bagefter.

Nogen gode ideer?

Mvh
Tim Petersson
https://laan247.dk
Avatar billede claes57 Ekspert
29. april 2019 - 08:58 #1
Hvis du laver en oversættelse excel engelsk/dansk i pdf og har den på dit site, så kan det nok generere flere besøg. Jeg tror, den er savnet - og årsag til, at mange firmaer kører 100% engelsk i pc-opsætning
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
29. april 2019 - 09:01 #2
Download Excel Functions Translator

https://www.microsoft.com/en-us/garage/profiles/functions-translator/

Der er problemer med enkelte oversættelser, men i det store og hele fungerer den rigtig godt. Kan oversætte både fra engelsk til dansk og fra dansk til engelsk.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
29. april 2019 - 09:47 #3
Gør som alle andre 'fornuftige': Installer på Engelsk :-)
Eller benyt VBA til at oversætte: .Formula vs .FormulaLocal
Avatar billede store-morten Ekspert
29. april 2019 - 10:01 #4
Avatar billede timpet Novice
29. april 2019 - 10:05 #5
Tak for de gode svar, jeg synes det er ærgerligt det er sprog afhængigt, men det må man jo leve med.

Jeg bruger mest word, og det ville jeg være ked af blev på engelsk, så det går ikke med en engelsk version
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
29. april 2019 - 10:35 #6
store-mortens formeloversætter ser ud til at virke fint. Fordelen (synes jeg) ved den jeg linkede til er, at du altid har den lige ved hånden når Excel er åben.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
29. april 2019 - 11:00 #7
Kig evt. på denne her:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/LOCEAFormula/

Oversætter alle engelske formler til dansk.
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
31. maj 2019 - 10:14 #8
Ellers er her et ark med de fleste funktioner:
https://officecowboy.dk/Excel/Datafiler/UK_NO_SE_DK_Functions.xlsx

;0)