Avatar billede mikerojakes Seniormester
01. maj 2019 - 10:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Program files

Hej - er der nogen som kan oplyse mig om, hvad følgende windows.info betyder, og hvorledes jeg kan afhjælpe problemet:

PROGRAMMET KUNNE IKKE STARTE, FORDI SIDE OM SIDE KONFIGURATIONEN ER FORKERT - DU KAN FINDE FLERE OPLYSNINGER I PROGRAMMETS HÆNDELSES LOGFIL ELLER VED AT BRUGE KOMMANDOVÆRKTØJET SXSTRACE.EXE

det lyder alt sammen en smule kryptisk for mig, hvad betydning har det - jeg kan ikke køre musik, film eller andet - kan jeg selv udbedrer dette.

God dag - Mike
Avatar billede Slater Ekspert
01. maj 2019 - 10:33 #1
Den fejl siger ikke meget. Hvilket program er det?

Google siger at det kan skyldes en manglende installation af en ældre VC++ redistributable: https://forum.komputer.dk/forum/windows-10/emne/fejl-ved-installation-af-samsungs-smart-switc_pc
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2019 - 10:36 #2
Må jeg spørge om det er samme pc som du vil formatere med win 8.1?
Avatar billede mikerojakes Seniormester
01. maj 2019 - 11:07 #3
Jeps det er samme PC : HP pavilion g7 Notebook PC

Win 8.1 64 bit
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2019 - 11:10 #4
Løsningen kunne sagtens være #1, men hvad er formålet når du alligevel vil formatere? Det er jo ikke sikkert du får det problem når Windows er oppe at køre igen :-)
Avatar billede mikerojakes Seniormester
01. maj 2019 - 11:21 #5
Nææ vil bare have løst problemet enten på den ene eller den anden måde - men nu downloader jeg windows 8.1 ISO fil samt rufus - har ikke et usb stik men kan en ekstern harddisk ikke også bruges? :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2019 - 11:26 #6
Har hørt om der er nogle der har brugt en ekstern. Men den opfattes som et drev der er fast monteret "fixed" til forskel fra en usb pind der er flytbart. Så der skal vist nok fifles med noget før det virker.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2019 - 11:29 #7
Der er noget guide her, men jeg har intet erfaring med det:
http://bootableusb.net/make-bootable-external-hdd-install-windows-78/
Avatar billede mikerojakes Seniormester
01. maj 2019 - 11:30 #8
Godt - Tak - jeg fandt forresten en CD som jeg kan brænde filen over på - ved du om cdén skal formateres som et USB først, eller skal filen bare brændes over på den uden at lave anden manøvre - hvad med koden/nøglen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2019 - 11:33 #9
Skal være en DVD med 4,7 gb plads på.
Filen skal brændes som en "diskafbildning", og jeg tror at når du får den ned forslås at den brændes, men er ikke sikker :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2019 - 11:35 #10
Vil mene at koden er på din pc på bundkortet hvis pc er af nyere dato. Hvis din bios er EFI/Uefi bør den ligge derinde.