Avatar billede SandraKD Juniormester
01. maj 2019 - 19:01 Der er 16 kommentarer

Pludselig langsom bærbar pc

Ja, jeg slettede forleden al min historik, cookies osv. på min bærbare og ca. siden da af, har den været mærkbart langsommere.

Det er specielt slemt ved streaming og det gælder alle streaming tjenester (har prøvet flere ad). Den lagger/hakker hele tiden i billedet og går også nogle gange i stå og derfor har jeg for nu opgivet al streaming.

Men hvad dælen gør jeg for at få min pc tilbage i ordentligt fart?? Jeg synes det er mærkeligt det skete lige omkring at jeg ryddede cookies osv......tænker ikke det kan have noget med det at gøre......det burde næsten bare have gjort den måske lidt hurtigere. Det er heller ikke internet forbindelsen den er gal med, for har prøvet at sætte stik i modemmet og det hjalp ikke rigtig noget.

Hvad gør jeg?
Avatar billede SandraKD Juniormester
01. maj 2019 - 19:06 #1
Ting jeg har prøvet, uden held:

Genstarte modem
Optimere netværk
"Rydde op" med AVG pc tuneup
Lukket alle baggrundsprogrammer der kunne ligge og forstyrre.
Kørt virus program igennem.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. maj 2019 - 19:20 #2
Prøv evt. at køre en hastighedstest, for up- og download.
Jeg har selv YouSee som udbyder og de har en sådan test. Der er jo mange internetudbydere på markedet,

http://bredbånd.dk/hastighedstest
Avatar billede SandraKD Juniormester
01. maj 2019 - 19:46 #3
Tak for tip. Den er kørt flere gange og hastigheden er fin. Har også yousee.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2019 - 19:49 #4
Systemgendannelse til før du foretog det der sløvede pc er det muligt?
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2019 - 19:57 #5
Browser navn? (Google Chrome? Mozilla Firefox?)
Chrome nulstilling:
https://support.google.com/chrome/answer/3296214?hl=da

Mozilla Firefox nulstilling:
https://support.mozilla.org/da/kb/nulstil-firefox-nem-loesning-paa-de-fleste-problemer

Opdateret browser til seneste?
Chrome offline installation på Dansk
https://www.google.com/intl/da/chrome/?standalone=1

Mozilla Firefox offline installation:
https://www.mozilla.org/da/firefox/all/
Avatar billede SandraKD Juniormester
01. maj 2019 - 20:17 #6
#3 ved slet ikke hvordan man gendanner systemet. Mister man ikke også filer, så?

#4 Bruger Google chrome og afinstallerede den i dag og installerede den på ny, men det hjalp heller intet.
Avatar billede SandraKD Juniormester
01. maj 2019 - 20:17 #7
Hov, der skulle stå

#4

#5
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2019 - 20:21 #8
Systemgendannelse retter kun på systemfiler og rører ikke private filer :-)
Men kører du Windows 10 kan du være uheldig du ikke har det aktiveret.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2019 - 20:23 #9
Hvis du finder "denne pc" og højreklikker på denne og vælger egenskaber kan du trykke på systembeskyttelse. Her kan du se om den er aktiveret for dit C drev og hvor mange punkter du evt. har.
Avatar billede SandraKD Juniormester
01. maj 2019 - 20:26 #10
^^Prøvede det lige. Den står som slået fra på C drev.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2019 - 20:31 #11
#10 Øv. Så er det Windows 10 du kører ikke?
Den har desværre lige den del deaktiveret fra start, og her skal man selv ind og aktivere. En fejl fra Microsoft side hvis du spørger mig.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2019 - 21:15 #12
Malwarebytes :-D
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2019 - 21:18 #13
Ja Malwarebytes er altid et godt værktøj :-)
Om det løser noget her kan man dog ikke vide. men det bør  ikke  skade at køre den
Avatar billede Rune1983 Ekspert
02. maj 2019 - 07:09 #14
Hvor meget plads har du tilbage på dit windows drev? Er windows fuldt opdateret?
Avatar billede SandraKD Juniormester
02. maj 2019 - 22:25 #15
Malwarebytes er downloadet og kørt. Det hjalp ikke.

60,3 gb tilbage af 117 gb, og ja, windows er fuldt opdateret.

Jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre, men blæseren køre også ret voldsomt på den nu, MEN computeren er slet ikke varm.....ikke mere end normalvis, men blæseren suser altså mere end den plejer.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2019 - 13:04 #16
Synes du alligevel skal tjekke dine temperaturer. Det kan Speccy klare.
https://www.ccleaner.com/speccy/download

Gå også i jobliste og se hvad der bruger pc resurser.