Avatar billede ninanip Novice
02. maj 2019 - 09:18 Der er 5 kommentarer

Sortering af lav og høj

Jeg skal lave et ark, hvor betingelserne er at den med højest antal point sorteres under længst ansat.
Eks.
Ansatte med længst anciennitet har oftest lavere medarbejder nummer end nyankomne.
Ansatte søger ferie og tildeles point efter hvornår de får ferie

Række 3 indeholder point antal.
Kolonne A navn
Kolonne B medarbejdenummer
kolonne C og efterfølgende er uge numre hvor point hentes ned ved at sætte et X

Så det er noget med navn og hvis og betingelser men jeg kan ikke lige greje de rette formler.

Meningen er at søger man ferie i point dyre uger smides man længere ned på listen, men stadig over sidst ankomne med samme point antal.

Med venlig hilsen
Nina P
Avatar billede Mads32 Ekspert
02. maj 2019 - 10:55 #1
Hej Nina P

Det er ikke klart hvordan du tildeler point, og hvordan tildelte vægtes i for hold til medarbejder nr.

Jeg har lavet et lille skema, som du kan prøve på at udfylde, og så forklar mig hvilket resultat du gerne vil have.

Du kan kun indtaste i de blå celler.

https://www.dropbox.com/s/510j2vm7n8cbt0m/Sortering%20af%20lav%20og%20h%C3%B8j_mads32.xlsx?dl=0

Jeg hører gerne dine kommentarer, om du kan bruge indleægget eller ej.

m v h. mads32
Avatar billede ninanip Novice
02. maj 2019 - 17:24 #2
Umiddelbar kan jeg ikke se noget andet end mit eget indlæg
Avatar billede Mads32 Ekspert
08. maj 2019 - 11:27 #3
Hej

Forslaget som jeg sender giver mulighed for med X at markere i hvilken uge man ønsker ferie. antallet af X er ikke begrænset. Et x i en uge medfører tildeling af point på denne uge. Point er defineret i række 13.  Summen af point for hver medarbejder beregnes i kolonne E. I kolonne C er vist hvor mange uger en person har afkrydset, og i kolonne D er vist hvor mange uger der er afholdt ferie. Afholdte ferier skal markere med V i de afholdte uger; eventyelle x skal slette når tidspunktet er passeret.

Du efterlyste opsummering af kolonner. jeg har indlagt nogle nye formler, der opsummerer ønskede og afholdte fereier  uge for uge.

Jeg hører gerne dine kommentarer.

https://www.dropbox.com/s/g34ggboagoqz973/Sortering%20af%20lav%20og%20h%C3%B8j_G_mads32.xlsm?dl=0

m v h mads32
Avatar billede ninanip Novice
12. maj 2019 - 20:02 #4
Jeg ved ikke om vi taler forbi hinanden.
Jeg ønsker man ved at skrive X i en celle i en given uge skal opnå det antal point der står som overskrift i en kolonne.
Hver medarbejder udgør en række.
Hvert X udgør en give uge, så hvis en medarbejder ønsker i alt 3 ugers ferie der koster det antal point der repræsenterer en kolonne (uge)
Så tæller X’et point sammen i saldo kolonnen.
Avatar billede Mads32 Ekspert
12. maj 2019 - 22:33 #5
Hej

Jeg tro jeg har forstået dine ønsker, og vedlægger et forslag.Hvor du med X markerer i de uger der ønskes ferie, og med V kan marker at ferien er brugt.

https://www.dropbox.com/s/9ox0yu2aggpkk8p/Sortering%20af%20lav%20og%20h%C3%B8j_F_2_mads32.xlsm?dl=0

Jeg synes at det var en sjov udfordring, så jeg jeg har lavet et forslag, der i stedet for  at styre på uger, styrer på dage, Du kan, i hver uge for sig, markere hvor mange dage der ønskes ferie eller er brugt ferie. du har så et fuldstændigt overblik over ferierne hos alle medarbejdere.

https://www.dropbox.com/s/68mb5sy6siror8n/Sortering%20af%20lav%20og%20h%C3%B8j_K_mads32.xlsm?dl=0

Arkene er beskyttede, men der er ikke anvendt koder.

Vent venligst ikke for længe med at svare.