Avatar billede Kyustr Novice
02. maj 2019 - 14:23 Der er 6 kommentarer

Pris=performance. For høj pris?

Gtx 1070
i5 8400
16 gb 2800MHz
Asus z390 bundkort

til 5500kr

Jeg er lidt usikker på om jeg betaler for meget, eller om det er en god pris.
Tak for hjælpen på forhånd
Avatar billede Slater Ekspert
02. maj 2019 - 14:37 #1
Hvis det er brugt er det for dyrt, hvis det er nyt er det okay - men så forstår jeg ikke at man vil vælge et grafikkort og CPU fra forrige generation.
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. maj 2019 - 15:04 #2
#1  Forrige generation giver ofte det bedste pris/perfomarce kompromis..Hellere forrige generation I5 end sidste generation Celeron CPU.
Avatar billede Kyustr Novice
02. maj 2019 - 15:08 #3
#2
Hvordan er prisen ift pc'en
Avatar billede Slater Ekspert
02. maj 2019 - 15:10 #4
#2: True, men ikke i dette tilfælde, hvilket naturligvis var min pointe. En maskine med tilsvarende hardware fra nyeste generation fås til samme pris.
Avatar billede Kyustr Novice
02. maj 2019 - 15:16 #5
1# hvor kan jeg finde det, da jeg ikke kan finde noget billigere bliver jeg nødt til at give mere?
Avatar billede Slater Ekspert
02. maj 2019 - 15:27 #6
#5: Det første jeg kiggede på var denne: https://www.mm-vision.dk/visiongaming/vision-first-gaming-VG-pc

Inkl. en opgradering til 16 GB RAM koster den 5700 med næsten totalt tilsvarende hardware, bare nyeste generation CPU og GPU.

Det er inklusiv Windows, SSD, PSU, kabinet osv, hvilket du ikke nævnte før, men jeg gætter på også var med.