Avatar billede ranni Forsker
05. maj 2019 - 12:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Formatering af ekstern HDD

Hej.
Så er jeg igen - igen kommet ud i noget, jeg ikke har forstand på !!
Windows 10.
Min eksterne HDD på 500 GB vil jeg bruge til BackUp.
Vil så formatere.
Nu viser den drev E: og drev F: og formatering starter ikke.
Jeg sletter så de 2 mapper med tidlige backup og prøver igen formatering.
Drev E:skal formateres før brug . . skrives der.
Det prøver jeg.
Så skrives der: Drev F. skal formateres før E:
Ved formatering af F: skrives: Du har ikke tilladelse til Drev F:  !
Nu er jeg lidt på den !!
Avatar billede poko1 Ekspert
05. maj 2019 - 13:35 #1
Prøv at gøre det i Diskhåndteringen tryk på Windowstasten + X og vælg Diskhåndtering. Højreklik på partitionen og vælg formater.
https://ibb.co/2g5BjkP
Avatar billede ranni Forsker
05. maj 2019 - 16:12 #2
<Hej poko
Jeg har nu prøvet at formatere efter din opskrift.
E: og F: har nu stået nær ved 60 min. og formaterer stadig ??
Jeg kan ikke trække USB sikkert ud . . . melding : Er optaget af andet program,  luk alle programmer.
Stadig ikke sikkert afkobling af USB.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. maj 2019 - 16:20 #3
Den er vel ikke krypteret?
Prøv at trykke kontrol alt del. vælg Jobliste og afbryd
Avatar billede ranni Forsker
05. maj 2019 - 17:03 #4
Der er ingenting i gang, men sikker fjernelse siger: Enheden i brug.
Jeg tror jeg dødsdømmer den. !!
Jeg har genstartet og taget USB ud i sikker tilstand.
Men fået 3 forskellige meldinger : Windows giver ikke adgang.
                                                      Filsystem ikke genkendt.
                                                      Formater inden brug .
ved 3 genstarter og montering af USB.
Der åbenbart sket noget alvorligt ved den.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. maj 2019 - 17:32 #5
Hvis der står Raw  ved filsystem å slet partitionerne først.
https://ibb.co/VWnTWY3
Avatar billede ranni Forsker
05. maj 2019 - 17:41 #6
Det gør der netop !!
Hvordan sletter jeg partitioner, jeg synes ikke jeg får mulighed for det ved højreklik.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. maj 2019 - 17:46 #7
Højreklik på partition og vælg slet
https://ibb.co/2dbbfp8
Avatar billede ranni Forsker
05. maj 2019 - 18:13 #8
Jeg får ikke muligheden at slette ved højreklik og delete udløser heller ikke noget.
Avatar billede hjolsen Ekspert
05. maj 2019 - 18:38 #9
Prøv med mini partition tool https://www.partitionwizard.com/
Avatar billede poko1 Ekspert
05. maj 2019 - 19:25 #10
Hvis du går ud til feltet i venstre side står der så of eller online?
Man kan lave alt med harddiske 9 Windows I kommandoprompten.
https://ibb.co/tcW3wC4
Avatar billede poko1 Ekspert
05. maj 2019 - 19:25 #11
i Windows
Avatar billede ranni Forsker
05. maj 2019 - 20:18 #12
Nu sker der noget mærkelig.
Når jeg sætter USB i kommer der E: og F:
E: skal formateres før brug.
F: kan jeg oprette mapper og putte filer i helt normalt.

NEJ : : NEJ !! nu bliver den dødsdømt.
Uden berøring af hverken kabel eller HDD kobler den selv til og fra PC.

Tak for hjælpen til at overbevise mig om at jeg ikke igen . . igen fjumrer  i det her , det  e  r  en fejl i HDD.

Den er endt i havedammen.  !!!

Mange tak for at I brugte tid og viden til at løse mine problemer !!!
Avatar billede poko1 Ekspert
05. maj 2019 - 20:37 #13
nu skrev du jo heller ikke hvilken størrelse 2½" eller 3½" his 2½" så skal der på ældre diske ofte bruges et Y Kabel for at få Strøm nok
Avatar billede ranni Forsker
05. maj 2019 - 21:04 #14
Den blev forsynet med strøm via det originale medfølgende USB kabel . .. så ??
Vi andre bliver også gamle og kan ikke fungere, som vi kunne før.
Avatar billede ranni Forsker
05. maj 2019 - 21:23 #15
Et tillægs spørgsmål ??
Kan man gemme BackUp sammen med andre mapper og  så stadig lave Recovery ??
Jeg har ca. 250 GB Video/billede programmer.