Avatar billede per2edb Guru
07. maj 2019 - 18:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ELookUp / DLookUp

ELookUp er ikke en MS standard men flittigt beskrevet som en Function
(hvis i Googler ) som  lukker db'en efter søgningen.
Det har jeg brug for da min max størrelse af åbne filer er nået.

Der er både positive og mange negative kommentarer om funktionen.
Inden jeg kaster mig i lag med den vil jeg høre om der er nogen der anvender den samt deres erfaringer
Avatar billede per2edb Guru
11. maj 2019 - 21:03 #1
Da der ikke er nogen response må jeg formode der ikke er nogen der kender  ELookUp

Hvordan udtrækker man så hurtigt en enkelt værdi , hvorefter DB lukkes
Avatar billede terry Ekspert
12. maj 2019 - 09:32 #2
Reason why there was no response from is that it didn't want to get involved in why "din max størrelse af åbne filer er nået" and still dont ;-)

And also, what are you going to do with the value you get from e/dlookup after the dB is closed, you dont mention that in your question.

If I just answered your question, I could suggest using dlookup, or even open a recordset to get the value, which is really only what elookup is doing. And once you have the value use DoCmd.Quit to oclose dB.

I may be missing something but I dont see elookup closing dB??
Avatar billede per2edb Guru
12. maj 2019 - 16:46 #3
Hvis den den heller ikke er hurtigere så er det jo ikke rigtigt som
den er opreklameret til.
Avatar billede per2edb Guru
14. maj 2019 - 20:22 #4
Hej Terry
Du skriver lukke DB med DoCmd.Quit

Hvordan vil du f.eks lukke Db imellem hver af disse Selecter (Jeg har mange efter hinanden)

Me.[Linie].SetFocus
Me.[Linie].RowSource = SELECT FirmaNavn FROM Firma WHERE FirmaId= " &
FirmaIde
Me.[Linie].Requery
.
.    (Hvordan lukkes DB her?)
.
Me.[Linie2].SetFocus
Me.[Linie2].RowSource = SELECT FirmaNavn FROM Firma WHERE FirmaId= " &
FirmaIde2
Me.[Linie2].Requery
Avatar billede terry Ekspert
14. maj 2019 - 22:31 #5
"Reason why there was no response from is that it didn't want to get involved in why "din max størrelse af åbne filer er nået" and still dont ;-)"

If its necessary to close the dB between  select statements then there is something very wrong which I cant help with. And I dont see how elookup cant help either.

I think you should consider  redesigning the dB.