Avatar billede Tomhardies Novice
10. maj 2019 - 14:29 Der er 2 kommentarer

phpmyadmin - Simpel JOIN..

Jeg har 3 tabeller i min database. De var 'forward' fra EER-model (Workbench) med en 'FOREIGN KEY', da det var nødvendigt.
De 3 tabel.
tabel 1
| tabel1.
id_kolon1....| kolon2 ..| kolon3 .| kolon4 ..| kolon5
int(3) ..........| varchar..|varchar..| varchar..| varchar
PRIMARY ..|
INDEX  .....|

tabel 2
|tabel2
id_indhold1....|indhold2 ..| indhold3 .|
int(3) ..........| varchar..|varchar..|
PRIMARY ..|
INDEX  .....|

tabel 3
|tabel3
id_kol_ind....| kolon_id ..| ind _id|
int(3) ..........| int()...........| int()..|
PRIMARY ..|
INDEX  .....|

tabel1 og tabel2 inderholder værdier som jeg selv har udfyldt via. workbench, hvor den tabel3 inderholder ikke noget værdi.
Og jeg vil gerne have de to tabeller JOIN til den tredje med de værdi de har, ved den sammenhæng jeg vil gerne have.
Hver gang jeg laver en simpel JOIN ... ON ... for jeg et ERROR:#1054.

Jeg glæder mig til jeres svar, og forslag.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. maj 2019 - 15:00 #1
Kunne være en idé at vise din SQL. Error 1054 er Unknown column.
Avatar billede Kirti Pathak Praktikant
18. maj 2019 - 16:40 #2
måske under linjen vil hjælpe med at deltage i 3 bord

SELECT t1.col, t3.col FROM table1 join table2 ON table1.primarykey = table2.foreignkey join table3 ON table2.primarykey = table3.foreignkey

Jeg har brugt det mange gange for et websted https://www.astrolika.com