Avatar billede Pernille Praktikant
12. maj 2019 - 21:04 Der er 6 kommentarer

Valg af stationær computer

Hej allesammen
Jeg står og skal til og købe en stationær computer her inden længe, men jeg har ingen anelse om hvilken. Den skal bruges til afleveringer med office-pakken, at se film og serie, redigering af videoer, så der skal helst følge et redigeringsprogram med computeren, og så skal den også bruges til lidt gaming.
Har i nogle bud på en computer der kan bruges?
Avatar billede Slater Ekspert
12. maj 2019 - 21:48 #1
Alle computere lavet de sidste ti år eller mere kan de ting. Det er ikke nok information til at kunne anbefale dig noget.

Hvad er budget? Hvilke spil skal du spille og i hvor høje indstillinger? Andre krav eller ønsker?
Avatar billede eurositi Ekspert
12. maj 2019 - 22:12 #2
Har du en nogenlunde ny skærm i forvejen?
Her er et særdeles godt tilbud inklusiv skærm: http://topdata.dk/shop/428-topsaet/12880-ryzensaetryzen5-26008g-ramgtx1060-6g240ssd24144hz/

Topdata-maskinen vil føles hurtig i mange år endnu, men hvis kravet egentlig ikke er mere end en almindelig kontor-PC, kan du sagtens spare op imod 3.000 og stadig opfylde alle de nævnte krav - altså bortset fra, at der skal følge et videoredigeringsprogram med maskinen, f.eks. denne:
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/ASGL12CP073/asus-rog-strix-gl12-gaming-computer

Videoredigeringsprogrammet kan du tilkøbe - f.eks.: https://www.proshop.dk/Kontorsoftware/Adobe-Photoshop-Elements-2019-Premiere-Elements-2019-/2682848
Avatar billede posten Ekspert
13. maj 2019 - 01:07 #3
tar chancen og gir dig et tilbud ud fra de FÅ  oplysninger du gir går udfra det er udskift at gl.pc så du har skærm/mus/tastatur https://www.proshop.dk/Stationaer-PC-Mac/Dell-OptiPlex-3060/2673965 4512,-
anbefalder du starter med en I5 og 8gb ram da din pc'er vil gå helt istår ved de STORE opdateringer der nu kommer med en win 10 og den magter sages din office pakke og  video redigering ved bare ikkke om du sku bruge et dvd-drev også
Avatar billede 450025 Ekspert
13. maj 2019 - 09:20 #4
Hvorfor ikke tenke nytt minidata spare plass fungere utmerket har nettopp kjøpt dette for en Venn her.
Bruker dette selv også. Har 3 selv. Kjøpt på nett godt nok, jeg har ikke annet valg, grunn bosted, du må vente ca 3 uker har kjøp flere av den typen både større og mindre computere.
Her er et eks 16 GB RAM - 512 GB SSD I7 8550 DDR RAM
Pris Ca 4000 Dk så kommer Tastatur + skjerm i tillegg ingen har angret enda.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
13. maj 2019 - 13:19 #5
Hvad er dit budget?
Avatar billede 450025 Ekspert
13. maj 2019 - 13:56 #6
Bare vent det kommer nok #6?  For min del er dette nok mitt valg senere også aldri mer den svære kasse, det tar tid og venne seg med noe nytt, er enig i det.

Bare vær obs alle produkter kommer fra Kina, dem kan nok det dem driv med, og pris også den jeg nevnte koster adskillig mer i Norge uten operativt system Win10 PRO.
Det er Hinnes valg har Pernille hastverk, så glem mitt foreslag men smart og ha lidt god tid.