Avatar billede mostermy Novice
14. maj 2019 - 10:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA kopiere celle og slet figur

Hej kloge mennesker.
Jeg har brug for jeres hjælp.
Jeg har en skabelon, hvor jeg har lavet en kode, som kopiere skabelonen og navngiver ud fra en celle. Makroen er linket til en figur. Det fungerer fint.
Jeg har dog et ønske om, at figuren med makroen skal slettes fra kopierne, så den kun eksisterer på skabelonen.
Hvordan skriver jeg det ind i koden?

Sub Copyrenameworksheet()
    Dim ws As Worksheet
    Set wh = Worksheets(ActiveSheet.Name)
    ActiveSheet.Copy After:=Worksheets(Sheets.Count)
    If wh.Range("D3").Value <> "" Then
    ActiveSheet.Name = wh.Range("D3").Value
    End If
    wh.Activate
End Sub

Mvh
Mia
Avatar billede kim1a Ekspert
14. maj 2019 - 10:20 #1
Worksheets(sheets.count).figure(navn?).delete

Sæt dette ind efter activesheet.name
Avatar billede mostermy Novice
14. maj 2019 - 10:40 #2
Jeg kan ikke få det til at virke ved at sætte det ind efter activesheet.name.

Jeg har indspillet en makro, for at se hvad navnet på figuren er.
Sub Slet()
    ActiveSheet.Shapes.Range(Array("Rounded Rectangle 1")).Select
    Selection.Delete
End Sub

Er det sådan her du mener jeg skal skrive det?
Sub Copyrenameworksheet()
    Dim ws As Worksheet
    Set wh = Worksheets(ActiveSheet.Name)
    ActiveSheet.Copy After:=Worksheets(Sheets.Count)
    If wh.Range("D3").Value <> "" Then
    ActiveSheet.Name
Worksheets(sheets.count).Array("Rounded Rectangle 1").delete = wh.Range("D3").Value
    End If
    wh.Activate
End Sub
Avatar billede kim1a Ekspert
14. maj 2019 - 11:19 #3
Hvis dette er optagelsen:
ActiveSheet.Shapes.Range(Array("Rounded Rectangle 1")).Select
    Selection.Delete

Så skal du kun erstatte activeSheet med Worksheets(sheets.count) tænker jeg.

Udfordringen er muligvis at figuren får nyt navn når du kopierer fanen. Jeg er også lidt i tvivl om Range(Array(... tingen. Jeg vill have troet du kunne nøjes med at kalde det for figurens navn.
Avatar billede mostermy Novice
14. maj 2019 - 11:52 #4
Det virker :oD

Mange tak for hjælpen.