Avatar billede sr9000dk Praktikant
16. maj 2019 - 10:45 Der er 7 kommentarer

Tom database i phpMyAdmin (MariaDB 10) ??

Hej
Jeg har en joomla hjemmeside liggende på min Synology NAS og vil gerne lave en backup af databasen. Det er ikke muligt at eksportere i phpMyAdmin fordi databasen er tom? Jeg havde forventet at se tabeller når jeg trykker på databasen med de findes tilsyneladende ikke? Har det mon noget med MariaDB at gøre eller hvad?
Avatar billede Slater Ekspert
16. maj 2019 - 11:01 #1
Det burde det virkelig ikke. MariaDB er med vilje designet som en drop-in replacement for MySQL og phpMyAdmin understøtter det fint.

Er du helt sikker på du har fat i den rigtige database?
Avatar billede sr9000dk Praktikant
16. maj 2019 - 11:20 #2
Det skulle det være ifølge configuration.php filen og hjemmesiden ser ud til at fungere fint. Ved desværre ikke hvordan man indsætter et screenshot men der kommer følgende til syne når jeg logger ind i phpMyAdmin:

information_schema
mapthecrap  <----- det er denne database? der tilsyneladende er tom.
mysql
performance_schema
Avatar billede Slater Ekspert
16. maj 2019 - 13:20 #3
Hvad sker der hvis du klikker på SQL-fanen og skriver

use mapthecrap;
show tables;

?
Avatar billede sr9000dk Praktikant
16. maj 2019 - 13:46 #4
Hvis jeg skriver dette, så står der henholdsvis:

MySQL returnerede ingen data (fx ingen rækker). (Forespørgsel tog 0.0006 sekunder.)

MySQL returnerede ingen data (fx ingen rækker). (Forespørgsel tog 0.0013 sekunder.)
Avatar billede Slater Ekspert
16. maj 2019 - 13:56 #5
Den første linje er korrekt nok, "use" skal ikke returnere noget.

Den anden linje, derimod, kommer direkte fra MySQL - eller MariaDB i dette tilfælde - som fortæller dig, at der ingen tabeller findes i den database. Det har ikke noget med phpMyAdmin at gøre.

Lidt mystisk er det, men det virker stadig mest sandsynligt at du har to instanser af databasen og forbinder til den forkerte på en eller anden måde.
Avatar billede sr9000dk Praktikant
16. maj 2019 - 17:07 #6
Lyder ikke så godt da jeg er helt blank hvad angår databaser. Kan du mon lokkes ind og kigge om du falder over et eller andet indlysende som jeg har gjort forkert?
Avatar billede sr9000dk Praktikant
16. maj 2019 - 17:10 #7
...eller kan jeg måske sende dig et par screenshot på mail af min opsætning?