Avatar billede lademan Novice
17. maj 2019 - 11:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan overføre billeder fra iCloud til iPhone

Jeg har netop valgt at koble min iPhone til iCloud.

I den forbindelse har jeg overført alle mine billeder fra min pc til iCloud, så jeg kan se billederne på min telefon.

Spørgsmålet er dog, hvordan jeg overfører billederne fra iCloud til min iPhone?

På forhånd tak for hjælpen 😊
Avatar billede htx98i17 Professor
17. maj 2019 - 13:34 #1
Du logger ind med din pc på www.icloud.com og overfører billiederne til dine "fotos". Så burde de automatisk komme ind på din telefon også.
Avatar billede lademan Novice
17. maj 2019 - 14:03 #2
Billederne ligger allerede under “Fotos” i iCloud. Men de overføres ikke automatisk til min iPhone?
Avatar billede htx98i17 Professor
17. maj 2019 - 14:15 #3
Har du været i indstillinger på din telefon og aktiveret overførsel af fotos til/fra icloud?
Avatar billede lademan Novice
17. maj 2019 - 17:58 #4
Ja!
Avatar billede htx98i17 Professor
17. maj 2019 - 18:31 #5
"Icloud-fotobibliotek"
"Overfør min fotostream"

De to har jeg sat til i mine indstillinger.
Avatar billede lademan Novice
17. maj 2019 - 19:23 #6
Det har jeg også slået til. Og jeg skulle have 15 GB ledig plads på telefonen.

Har tidligere brugt iTunes og synkroniseret med pc. Så har jeg koblet mig på iCloud og købt rigelig plads her for at kunne samle billeder fra pc og telefon på appleenheder. Billederne ligger fint i iCloud, men billederne fra pc’en overføres ikke.
Avatar billede lademan Novice
17. maj 2019 - 19:24 #7
Har også slået “optimer iPhone-lagring” til.
Avatar billede Richard Thune Forsker
18. maj 2019 - 08:17 #8
Hvis du slår optimer iPhone-lagring til vil der kun blive overført thumbnail-billeder til telefonen, og den vil så hente det fulde billede når du vælger at se det.
Fotostream er et ældre alternativ til iCloud-fotobibliotek, så det behøver ikke at være slået til, det koster så vist nok heller ikke noget at have det slået til så du kan bare lade det være slået til.
Du har slået iCloud-fotos til så det burde gå af sig selv, min erfaring med apples overførsler er at det ikke går så hurtigt som de praler med, men det kommer.
Åben Fotos, visning Fotos og scroll helt i bund, så er der to linier med status.
Min siger 9558 fotos, 506 videoer
Lige opdateret
Avatar billede lademan Novice
18. maj 2019 - 23:17 #9
Af uransaglige årsager er telefonen nu synkroniseret med iCloud. Hvad der er årsag til at det pludselig virker efter et par uger, ved jeg ikke. Men tak i hvert fald allesammen for at hjælpe mig! 👌😊