Avatar billede Peth Praktikant
19. maj 2019 - 14:00 Der er 3 kommentarer

Hvorfor opstår denne fejl?

Jeg er ved at planlægge min sommerferie til asien og læser om Sri Lanka og læser på hjemmesiden hvor der på nogle af siderne er fejlen:

Warning: mysqli_num_fields() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /var/www/sri-lanka.dk/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 3182

Fejlen fremgår af nogle af undersiderne på https://www.sri-lanka.dk/. jeg har på min egen hjemmeside et par gange oplevet noget lignende fejlkode i toppen af siderne men har altid fået programmør til at ordne det. Hvad kommer fejlen fra?hvordan undgås den fremover? er det noget man kan klare let selv uden programmering hvis den opstår igen?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. maj 2019 - 15:16 #1
der er tegn i søgningen, som opfattes som adskiller mellem enheder i søgning. Undlad at bruge ' " ; = og hold dig til alm bogstaver og tal i det, du søger efter.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2019 - 15:45 #2
Det er enten en fejl i PHP koden eller et drifts problem for MySQL databasen.

Du kan intet goere.

Rent teknisk kalder de mysqli_num_fields() med resulatatet fra mysqli_stmt_get_result som altsa er false p.g.a. en fejl i.s.f. en mysqli_result.
Avatar billede Peth Praktikant
20. maj 2019 - 09:23 #3
Tak for jeres svar - det lyder godt nok lidt teknisk og besværligt, men det skal jeg da holde mig for øje : )