Avatar billede Helle_RO Novice
21. maj 2019 - 11:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Registre ændring i celle (per række)

I et Excel ønsker jeg at registre automatisk hvem og hvornår (dato klokkeslæt) en bruger har ændret i en celle.

Excel arket består af mange rækker - hvor hver række har en celle hvor brugerne skal opdatere status.

Cellen der opdateres er et status felt hvor brugeren skal taste -1, 0 eller 1 og det giver så en rød, gul eller grøn farve. Det fungere - ikke det der er problemet.

Problemet er - at vi ikke ved hvem der sidst har ændret status og hvornår. I stedet for at brugeren der ændre status skal taste egen initial og dato for ændring i en anden celle i rækken - er jeg interesseret i, at Excel vha formel/opslag selv registrere dette.

Kan det lade sig gøre i Excel?
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
21. maj 2019 - 12:48 #1
Mon noget i denne retning kan bruges

https://1drv.ms/x/s!AmlqgsyjsAq5hZhL4te6_Mj75JZUBg

Jan
Avatar billede Helle_RO Novice
21. maj 2019 - 13:09 #2
Tak for link. Men jeg kan ikke se noget i kolonerne - udover dine overskrifter.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
21. maj 2019 - 13:43 #3
skriv i a2
det er lavet med vba

Jan
Avatar billede Helle_RO Novice
21. maj 2019 - 13:48 #4
TAK - kan se det virker. Men hvad skal der står i felterne B2 og C2 for at det virker. Kan ikke se nogen formel som jeg kan kopiere og ændre til mit ark.

Ved ikke hvad vba er.
Avatar billede Helle_RO Novice
21. maj 2019 - 13:55 #5
Åhhh -> Udvikler - Visual Basic.

Desværre - den kompetence har jeg desværre ikke. Øv :-(

Holder mig til almindelige formler.

Tak for indsatsen.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
21. maj 2019 - 14:23 #6
du kan ikke gemme en dato/tidspungt via formel da den vil ændres hvergang du åbner arket.

Velbekomme