Avatar billede Tanjamuse Praktikant
22. maj 2019 - 08:51 Der er 5 kommentarer

MySQL database hos one.com begynder

Hej.

Jeg er en absolut begynder, og håber dette er det rigtige sted at spørge.

Jeg har for nylig købt domæne hos one.com. Jeg har importeret 1 .sql fil til denne database og det gik fint. Idag har jeg så forsøgt med en mere. Den ser ud til at importere korrekt, men jeg får denne fejl når jeg har importeret den:

MySQL returnerede ingen data (fx ingen rækker)

Der er også en config.php fil som jeg har ændret via filemanager hos one.com men det hjalp ikke.

Det er dette jeg forsøger at "installere":

https://github.com/e-dschungel/rssgoemail
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. maj 2019 - 09:17 #1
Se om den ikke har oprettet en tabel? Den skal ikke smide noget ind i tabellen.

-- ----------------------------
--  Table structure for `rssgoemail`
-- ----------------------------
DROP TABLE IF EXISTS `rssgoemail`;
CREATE TABLE `rssgoemail` (
  `guid` varchar(32) NOT NULL,
  PRIMARY KEY (`guid`)
);
Avatar billede Tanjamuse Praktikant
22. maj 2019 - 09:37 #2
Hvor gør jeg det?
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. maj 2019 - 09:58 #3
one.com har vel et eller andet database interface der du kan se dine tabeller.
Avatar billede Tanjamuse Praktikant
22. maj 2019 - 10:13 #4
Jeg installerede tiny tiny rss i sidste uge og det gik fint.

Jeg har lige slettet det der lå i databasen fra rssgoemail og importeret den igen, men den skriver stadig:

"MySQL returnerede ingen data (fx ingen rækker). (Forespørgsel tog 0.0003 sekunder.)"

Jeg ved ikke hvor jeg skal sætte det ind du postede tidligere. Jeg har aldrig prøvet at lave sådan noget sql før nu.

Kan det være fordi den ikke kan installere mere end 1 ting i en database?

Download rssgoemail.zip (NOT Source Code (zip) or Source Code (tar.gz)) from https://github.com/e-dschungel/rssgoemail/releases/latest - Done

Extract and upload it to your webserver - Done

Create database using config/rssgoemail.sql

Rename config/config.dist.php to config/config.php and edit it according to your needs, see below
    Add a cronjob which accesses rssgoemail.php regularly
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. maj 2019 - 10:25 #5
Det er jo tydligvis disse punkter du har problemer med:

Create database using config/rssgoemail.sql

Rename config/config.dist.php to config/config.php and edit it according to your needs, see below
    Add a cronjob which accesses rssgoemail.php regularly

Og som jeg forstår det havde du allerede oprettet tabellen i databasen, hvilket görs i filen rssgoemail.sql, men af en eller anden grund har du fjernet den som jeg forstod det.

Så skal du jo omdöbe filen config.dist.php til config.php

Og til sidst skal du oprette et cronjob.

Har du ikke styr på det ville jeg nok alliere mig med en der kan komme og hjälpe dig. Bliver lidt meget at skulle hjälpe dig med alt og fra grunden herfra.