Avatar billede Nadi Mester
22. maj 2019 - 13:05 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Sammenligne to celler og få output fra tredje celle

Hej,

Jeg har en kolonne A, med en masse navne under Faneblad 1
I et andet faneblad 2 har jeg kolonne B hvor mange af disse navne indgår og en kolonne C, der kategoriserer disse navne.
Jeg vil gerne under faneblad 1, lave en ny kolonne der sammenligner kolonne A, fra faneblad 1, med Kolonne B fra Faneblad 2 og giver mig kategorien fra kolonne c i faneblad 2.

Hvordan gør jeg det? :)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
22. maj 2019 - 13:21 #1
=HVIS.FEJL(LOPSLAG(A1;Ark2!$B$1:$C$100;2;0);"")
Avatar billede Nadi Mester
22. maj 2019 - 13:34 #2
Hvordan laver jeg Lopslaget, hvis jeg vil have den til at køre fra række 1 til 200 ?
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
22. maj 2019 - 14:16 #3
=HVIS.FEJL(LOPSLAG(A1;Ark2!B:C;2;0);"")