Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 16:09 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

USB hukommelse vises ikke

Når jeg sætter mit USB hukommelses stik i computeren, vises det ikke. Har to indgange. Fungere ikke i nogen af dem.

Der kommer "den der lyd" når jeg sætter det i ...

En gang blev det synligt. Men da jeg ville åbne nummer to fil, holdt det op med at svare (som det hedder...).

Har tidligere haft samme problem med et andet stik. Det fungere nu. Men det andet gør ikke.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 16:10 #1
Nu vises det andet heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 16:15 #2
Det er en stationær computer.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2019 - 16:26 #3
Gå i din BIOS og tjek at legasy usb er aktiveret.
Tjek at Windows ikke må lukke for usb enheder for at spare på strøm.
I strømstyring sæt den generelt til høj ydelse der ikke betyder noget når det er en stationær. Tjek de avancerede indstilliger i strømsyringen ved usb at der ikke lukkes efter et stykke tid. Sæt den til "aldrig" hvis muligt.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 16:40 #4
Jeg syntes ikke jeg kan finde de ting du nævner i Strømstyring.

Er windows 7. Glemte jeg at nævne. Sorry.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2019 - 16:42 #5
Hvad hedder din strømstyring profil?
Kan du ikke lave en ny der hedder performance/høj ydelse?
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 16:44 #6
Ok, fandt alligevel noget.

Balanceret (anbefalet). Der står den nu.
Strømbesparelse.
Høj ydeevne.

Du siger det ikke har nogen betydning at sætte den på høj. Men hvad med strømforbruget (strøm er jo ikke gratis)?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2019 - 16:48 #7
Jo selvfølgelig får du et større forbrug på strømmen ved høj ydeevne det er klart, men enheder kobles ikke fra i tide og utide. Du burde under de avancerede indstillinger kunne tilpasse til dit behov. Tjek bios med legasy usb som det første og se om det løser dit problem
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 16:51 #8
Ok. Forstår bare ikke hvorfor det pludselig kan være nødvendigt- Det har jo fungeret 10 år med indstillingen "Balanceret".

Har nu været i BIOS. Men jeg kan ikke finde det du nævner.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2019 - 17:03 #9
BIOS Ok.
Vil ikke udelukke at det er opdateringer til Win 7 der har ændret det.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 17:06 #10
Det hjælper ikke at ændre strømstyrring.

Så er der vel ikke andre muligheder tilbage end at hardwaren i computeren må være defekt?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2019 - 17:08 #11
Virker de på anden pc?
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 17:08 #12
Der er - kommer jeg i tanke om - et mulighed for at køre en såkaldt Diagnostic (F12, er en Dell). Giver det mening i denne forbindelse?
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 17:10 #13
Jeg har ikke andre computere. Men i og med det er det samme med to forskellige USb stik, er sandsynligheden for det er dem der fejler noget vel noget nær nul.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2019 - 17:10 #14
Er det Win 10 du bruger kan du under opdatering og sikkerhed også køre fejlfinding.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 17:12 #15
Det er Windows 7. Se #4.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2019 - 17:12 #16
Hov det var Win 7 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2019 - 17:13 #17
#13 Ja det har du ret i. er det det samme lige meget hvilket usb stik du bruger?
Du har formodentligt både stik foran og bagpå pc
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 17:14 #18
Jeg har to foran. Det er det samme med begge. Bagpå er der desværre ikke flere ledig.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 17:16 #19
Men jeg kan selvfølgelig godt rykke et elelr andet ud og se hvad der sker hvis jeg propper et af dem i der.

Jeg bliver desvære nødt til at gå og vende tilbage... Har en aftale jeg er nødt til at gøre mig færdig til.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2019 - 17:16 #20
Hvis du går i enhedshåndteringen og her finder dine usb conrollere og åbner disse. prøv at højreklikke på disse og se om der her er noget strømstyring. Man kan være udsat for at der er en indstilling her hvor Windows må lukke for strøm til enhderne for at spare på strømmen.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2019 - 17:17 #21
#19 Ok. Snakkes :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
22. maj 2019 - 17:54 #22
Legacy USB Kan have andre navne. der skal være mulighed for at aktivere alle USB Muligheder
Se om der er mangler i Enhedshåndtering
https://ibb.co/41ZLbjX
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 19:14 #23
Har nu prøvet at sætte det i et af etikken bagi computeren. Det fungere heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 19:14 #24
#20
Opdater driversoftware...
Deaktiver
Fjern
Søg efter hardwareændringer
Egenskaber

Det er de muligheder der er.

#22
Det har jeg ikke forstand på.
Der ser sådan ud: https://i.postimg.cc/kg7Y9hKF/Udklip.png
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 19:16 #25
Prøver at kigge i BIOS en gang til.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 19:28 #26
Jeg kan ikke finde noget der hedder Legacy USB derinde. Og hedder det noget andet ved jeg ikke hvad jeg skal kigge efter.

Jeg kan finde to steder der står noget med "USB". Det ene har muligvis intet med dette at gøre. Jeg har ikke forstand på det ...

Front USB Ports
This field enables and disables the front USB
ON

This field enables and disables the integrated USB controller
ON
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 19:30 #27
En gang imellem (der er mange forsøg imellem) når jeg sætter USB stikket i, vises drevet. Men enten fungere det alligevel ikke. Eller også fungere det kun kortvarig.
Avatar billede hjolsen Ekspert
22. maj 2019 - 19:44 #28
Prøv at hente denne https://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html (link til download helt nede i bunden ) og brug den til at afinstallere dine usb stik - genstarte og prøv at sætte dem i igen !
Avatar billede poko1 Ekspert
22. maj 2019 - 19:47 #29
Hvad fortæller Diskhåndteringen
https://ibb.co/VjpkGyn
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 21:15 #30
Jeg har ikke en pind styr på dette.

#28
Jeg kan ikke finde ud af hvordan man bruger det.

#29
Og jeg kan heller ikke længere huske hvordan jeg finder Diskhåndtering. :(
Avatar billede poko1 Ekspert
22. maj 2019 - 21:41 #31
i søg skriver du  diskmgmt
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2019 - 23:05 #32
"Ingen elementer svarede til dine søgekriterier".
Avatar billede KHN Guru
23. maj 2019 - 14:21 #33
Prøv windows-logo + R og skriv: diskmgmt.msc og klik OK.
Avatar billede poko1 Ekspert
23. maj 2019 - 16:23 #34
Hvis det er Windows10 Så tryk på Windowstasten + X og Vælg Diskhåndtering.
https://ibb.co/0rxXJjY
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2019 - 21:24 #35
Kommandoen diskmgmt.mscvirker.

Jeg har imidlertid det "problem" at stikket, indtil videre, har fungeret i dag.

Det sker. Er overbevist om det er midlertidigt. Vender tilbage så snart det igen ikke virker.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2019 - 17:23 #36
Det trækker lidt ud. Den fungere stadig.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2019 - 19:23 #37
Nu fungere det ikke igen
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2019 - 20:04 #38
Når stikket sidder i og det IKKE virker, ser det således ud:

https://i.postimg.cc/s2Hp216h/diskht.png
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2019 - 20:11 #39
Nogle gange jeg sætter den i, vises USB'en ikke. andre gange gør den. Og det ser ud som om det virker. Men åbner jeg en mappe, er den "tom" (det er den helt sikkert ikke irl).
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2019 - 20:12 #40
Hm... kommer til at tænke på om jeg er nødt til at oprette dette spørgsmål på ny. Efter så lang tid er der nok ikke længere nogen der følger den. :/
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2019 - 21:24 #41
Men åbner jeg en mappe, er den "tom".
Andregange fryser det hele.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2019 - 04:14 #42
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2019 - 04:15 #43
Oprettet ny tråd da jeg formoder denne er død.