Avatar billede Slettet bruger
14. august 2019 - 23:19 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Kingston USB virker ikke

Når jeg sætter mit Kingston USB hukommelses stik i computeren, virker det ikke. Har to indgange. Fungere ikke i nogen af dem. Andet USB stik gør.

Nogle gange kan det ses. Men virker alligevel ikke. Kan ikke åbne hverken filer eller mappe. Forsøger jeg, fryser det hele. Lykkedews det at åbne en mappe, er den tom. Kan højreklikke på drevet og se indholdet rigtig nok er der.

Eller måske "var". Jeg fandt og forsøgte dette: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-hardware/kingston-usb-flash-drive-is-not-working/599db1f1-2477-4645-bb61-cdd74d75feef

Nu virker det som om hele USB'er slettet. Når jeg sætter den i sker der noget helt nyt. "Du skal formatere for at kunne begynde at bruge disken. Vil du det?".

Jeg har sagt nej. Men er det for sent. Det er simpelthen forfærdeligt. Tusindevia af billeder!!! Er grædefærdig.

Fortsættelse af denne tråd fra for tre måneder siden. Oprettede ny, da jeg formoder den gamle er død.
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1028805
Avatar billede klavil Seniormester
15. august 2019 - 17:02 #1
Dit format på din USB nøgle kan Windows åbenbart ikke læse.
Har du brugt usb enhenden i en anden computer før og evt en ældre?
Har du mulighed i denne computer at højreklikke på usb enheden og vælge egenskaber? Hvad står der i generelt af disksystem: FAT 32/ NTFS?
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2019 - 17:16 #2
Jeg har i længere perioder benyttet det uden problemer på den computer det nu (igen, er sket før) ikke virker.

Det der pt. foruroliger mig mest er, at jeg nogle gange kunne se indholdet (uden at være i stand til at åbne det). Det kan jeg ikke læneger. No beder stikket om at bliver formatteret før det kan bruges ...
Jeg forsøgte som nævnt med den vejledning jeg linker til. Efter genstart har stikket siden set ud som om det er tomt. Er det muligt?
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2019 - 17:18 #3
SAMME TEKST UDEN FEJL.

Jeg har i længere perioder benyttet det uden problemer på den computer det nu (igen, er sket før) ikke virker på.

Det der pt. foruroliger mig mest er, at jeg nogle gange kunne se indholdet (uden at være i stand til at åbne det). Det kan jeg ikke længere. Nu beder stikket om at bliver formatteret ...
Jeg forsøgte som nævnt med den vejledning jeg linker til. Efter genstart har stikket siden set ud som om det er tomt. Er det muligt?
Avatar billede milter Ekspert
15. august 2019 - 19:35 #4
EaseUS har en glimrende artikel om det, som ligner dit problem. De foreslår også mulige metoder til at redde data på sticken:

https://www.easeus.com/data-recovery/fix-the-error-flash-drive-is-not-formatted.html

Noget tyder på, dit USB-stick langsomt har fået det dårligere og dårligere, og det kan skyldes et mekanisk problem, måske dårlige forbindelser/lodninger, men prøv at gennemlæse linket. EaseUS har mange erfaringer på det område :-)
Avatar billede klavil Seniormester
16. august 2019 - 00:10 #5
har du evt mulighed for at prøve det i en anden pc?
Er det Win 10?
Prøv logså den artikel/løsning der linkes til af milter, da det som han skriver, ligner dit problem
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2019 - 00:53 #6
Det har jeg desværre ikke mulighed for.
Det er Windows 7.
-
Prøver at kigge på artiklen.
Vender tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2019 - 14:55 #7
Det tager 117 år før programmet er færdig. Mangler meget endnu.
Men foreløbig har den kørt i mange timer uden at finde en dyt. Så er skeptisk.
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2019 - 17:51 #8
Hvilket program taler du om? Er det det, som i artklen kaldes "EaseUS USB data recovery software"?

Den slags tager en evighed, fordi hver stump på USB-drevet skal undersøges, og derefter skal programmet prøve at finde ud af, hvor det hører hjemme. På et sundt drev er det ikke noget problem, men hvis drevet mangler informationer om, hvordan de enkelte dele hører sammen (som formentligt i dit tilfælde), så bliver det kompliceret.
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2019 - 17:52 #9
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2019 - 20:32 #10
Tak. man hvad skal jeg gøre ved det ...

Med det tempo jeg har noteret mig programmet arbejde med, vil det, bogstaveligt, tage flere dage.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2019 - 20:32 #11
Ja, programmet der omtales i første link jeg fik.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2019 - 20:34 #12
Der er en "streg" for beden der flytter sig. Vil skyde på den kun har været
gennem 10 %. Det er et mareridt.
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2019 - 21:20 #13
Hvor stort er dit USB-stick, dvs. hvor mange GB er der plads til, og hvor meget af den plads er brugt? Hvis du altså kan huske det.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2019 - 04:19 #14
64 GB
Vil mene to tredjedele af pladsen er brugt.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2019 - 16:22 #15
Er gået lidt hurtigere på det sidste. Er nu over halvejs. Men har stadig intet fundet. Tror ikke på det.
Avatar billede milter Ekspert
18. august 2019 - 22:08 #16
Du får først besked om, om der er filer, der kan reddes, når programmet er helt færdigt. Læs vejledningen til programmet grundigt på en anden computer og print det helst ud, så du kan følge vejledningen slavisk, når skanningen er færdig.

Afhængig af, hvor slemt problemet er, kan du ende op med at få reddet det meste eller ingenting. Du kan også ende med billeder, som f.eks. er sammensat af dele fra forskellige billeder, og det kan du ikke gøre noget ved.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2019 - 12:12 #17
Den er færdig. Og fandt ikke en eneste fil!

Dvs.. der står "Fundet 3 filer". Hvad det er, ved jeg ikke. Det er i hvert fald ikke billeder. Og dem vil de have 716 kroner for at gendanne.

Skod program.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2019 - 12:14 #18
Det er slut. De er væk for altid!
Avatar billede klavil Seniormester
19. august 2019 - 15:01 #19
prøv lige det her:
Firstly, find out the drive letter that your USB stick is. Let's say for argument's sake that it is the F drive.

Go to the start menu, and search for "run". Open that and type CMD. Depending on your Windows version, you can simply type CMD into the search bar and open the Command Prompt.

When this is open, type the following, without the brackets: [Chkdsk F: /r] Also remember that I am using the letter F as a reference, yours may be another but you can find it in My Computer.

Back to the point, when you have pressed enter, it will start repairing damaged files and you will see some of your filenames (relief!) before it finally asks if you want to save lost chains into another location. These are essentially remnants of damaged files, I tend to click "Yes" just in case.

Your USB drive should now be working, please let me know how you get on!
Avatar billede klavil Seniormester
19. august 2019 - 15:02 #20
og hvis det ikke hjælper så prøv det her:
1.    Click start, go to Control Panel, then Device Manager
2.    Right-click “USB Mass Storage Device”, and select “Uninstall”
3.    Unplug the Flash Drive and wait a few seconds
4.    Plug it back in
5.    Windows will give you the same “disk not formatted” error - don't worry...
6.    Do not format the drive – click cancel
7.    Then safely remove hardware (like you would normally)
8.    Remove the flash drive, wait a few seconds, then plug it back in.
9.    Now that it has been “safely removed”, Windows should give you a message saying “do you want to Scan and Fix” – Click the “Scan and Fix” button.
10.    Check “Automatically fix file system errors” and “Scan for and attempt recovery of bad sectors”
11.    Click “Start” to start the scan, wait for it to complete…
Avatar billede klavil Seniormester
19. august 2019 - 15:04 #21
sidst hvis det andet ikke virker for dig, så find en kammerat eller anden der har Linux på deres pc, da de plejer at kunne læse alt
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2019 - 15:05 #22
Tak.

Jeg kan ikke køre kommandoen. Når jeg forsøger får jeg beskeden: "Diskenheden kan ikke åbnes for direkte adgang".
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2019 - 15:07 #23
"Device Manager"... Hvad mon det hedder på dansk i Kontrolpanel?
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2019 - 15:07 #24
#22 Hvad det så end betyder.
Avatar billede milter Ekspert
19. august 2019 - 17:28 #25
Hvis ikke EaseUS kan finde noget, er jeg bange for, det er for sent. Den eneste anden mulighed, jeg vil foreslå, er at prøve USB'en på en anden computer. Hvis det skyldes en mekanisk fejl, kan du også prøve at vrikke USB'en forsigtigt op og ned og sidelæns, medens den sidder i computeren for at se, om det giver nogen reaktion.

Det er selvfølgeligt for sent nu, men hvis den slags problemer opstår en anden gang, er det allerførste, du skal gøre, at kopiere indholdet på den defekte del til en sund lagringsenhed, f.eks. en ny USB eller til en ekstern harddisk. Du har tilsyneladende brugt den syge USB adskillige gange de sidste 3-4 måneder, og det har nok forværret problemet.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2019 - 19:11 #26
#19 Nogen der kan hjælpe mig med dette. Har dansk Windows version ...

1.    Click start, go to Control Panel, then Device Manager

Device manager?
Avatar billede milter Ekspert
19. august 2019 - 20:01 #27
#26.
Den danske oversættelse er: Kontrolpanel > Enhedshåndtering.

https://www.dell.com/support/article/dk/da/dkdhs1/sln137724/s%C3%A5dan-f%C3%A5r-du-adgang-til-enhedsh%C3%A5ndtering?lang=da#windows7

Men, du får ikke noget brugbart ud af det efter min mening. "Enhedshåndtering" og "Diskhåndtering" var oppe i dit indlæg for 3 måneder siden, og ingen af dem virkede.

Igen, hvis EaseUS ikke kan finde noget, så er løbet nok kørt, desværre.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2019 - 00:09 #28
Nå. ja det har jeg så prøvet.

Er svært at komme over dette.
Eneste mulighed for at "genskabe" det hele, er at tage på alle turene igen. Hvilket selvsagt er urealistisk.

Må nok nøjes med at glæde mig over jeg i det mindste også har det alt sammen i hukommelsen.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2019 - 00:16 #29
Igen, hvis EaseUS ikke kan finde noget, så er løbet nok kørt, desværre.

Forstår til stadighed bare ikke hvad der skete. Det var, som tidligere skrevet, efter at have fulgt denne vejledning https://llk.dk/re9mtn (eller så langt jeg nu nåede med den inden musen svigtede), at stikket - efter genstart med det siddende i - efterfølgende begyndte at bede om at blive formatteret. Indtil da kunne jeg SE indholdet.
Avatar billede milter Ekspert
20. august 2019 - 16:27 #30
#29.

Det er første gang, du nævner det med musen og de efterfølgende handlinger, både i dette og det tidligere spørgsmål, og det kan sagtens have gjort dit problem værre.

Som jeg skrev i #25:  "... hvis den slags problemer opstår en anden gang, er det allerførste, du skal gøre, at kopiere indholdet på den defekte del til en sund lagringsenhed, ..."
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2019 - 03:07 #31
Det er første gang, du nævner det med musen og de efterfølgende handlinger, både i dette og det tidligere spørgsmål, og det kan sagtens have gjort dit problem værre.

Nå ok. Du skriver ikke hvorfor. Så det gør mig ikke klogere på hvad der skete.

Men har forstået løbet er kørt.
Så jeg gav den lov til at formatere, som den beder om. Men det fungere heller ikke. "Formatteringen kunne ikke udføres".

Hvad er det Kingston snot for noget LORT?!
Det er mindre nd 6 måneder gammel. Og har ikke været brugt ret meget. Jeg skal hen i den forretning og BROKKE mig!
Kan de ikke gøre for det? Jeg kan sgu heller ikke! Og det er DEM der sælger LORTET!
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2019 - 03:09 #32
Som f*cking altid: Når noget kan gå galt, går det gal! (Murphys Lov)
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2019 - 17:03 #33
Har opgivet dette.