Avatar billede Liquitas Praktikant
23. maj 2019 - 14:26 Der er 2 kommentarer

Låse værdi i cellen

Hej

Jeg har nogle excel dokumenter der skal flyttes til en anden lokation, men de er fyldt med formler. Værdierne i cellerne skal ikke ændres så jeg ville gerne bare kunne låse de værdier som står i cellerne nu, inden jeg flyttede dokumenterne, er der en mulighed for det?

De andre dokumenter som der trækkes data fra flyttes også, så jeg ville gerne undgå at skulle til at lave stierne om på samtlige dokumenter.
Avatar billede Mads32 Ekspert
23. maj 2019 - 15:27 #1
Hej

Hvis du ikke skal regne videre med  formler i det dokument du flytter, så kan du anven at kopiere til sig selv som værdier, du kan kopiere hele arket eller dele af arket, efter behov.
Avatar billede Karsten96 Praktikant
28. maj 2019 - 12:31 #2
Hej

Du kan blot trykke på de celler, som du gerne vil låse. Klik på "hjem, og  klik derefter på dialogboksstarteren til formatering af celler (pilen til højre for Justering på båndet).
Klik på fanen Beskyttelse, markér afkrydsningsfeltet Låst, og klik derefter på OK.

Håber det hjalp :)

Mvh. Karsten
https://www.boligninja.dk/odense