Avatar billede Pedersen Juniormester
27. maj 2019 - 19:01 Der er 1 kommentar og
6 løsninger

Problemer med cloud

Hej
Jeg har et spørgsmål vedr en Huawei p20. Jeg har betalt for ekstra plads i skyen. Jeg skulle flytte nogle billeder og nu ser det desværre ud som om de er væk. Jeg kan se at jeg har brugt 35 GB af de 40 jeg har købt, dog kan jeg ikke se billederne. Hvad gør jeg - det er billeder som betyder meget for mig. De lå vel være der, men kan ikke gennemskue hvad jeg skal gøre!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. maj 2019 - 22:35 #1
Du skal prøve at gå på https://photo.google.com og se efter dine billeder der. Det er i denne tjeneste billeder fra Android automatisk havner.

Når du står derinde, klikker du på de tre vandrette streger oppe i venstre hjørne, og vælger Indstillinger. Her aktiverer du "Google Drev" - det gør at du i dit drev vil se en "Google Photos" mappe med alle dine billeder.

Øverst kan du i øvrigt se om du overfører i "Original" eller "Høj" kvalitet, og læse forskellen på begge typer - men jeg synes det er relevant at være opmærksom på de to indstillinger...
Avatar billede Pedersen Juniormester
27. maj 2019 - 23:10 #2
Hej
Tusind tak for dit svar:-) jeg har prøvet, men kan ikke se dem. Jeg er pt i new Zealand og har ikke min pc her. Min familie har prøvet at logge på i dk. Kan det være her problemet opstår? Det er billeder fra hele min rejse der er væk, så håber der kan findes en løsning. Jeg ville flytte nogle filer og det er her problemet opstår. Jeg kan se at der er brugt 35 GB af mine tilkøbe 40, det står på skyen. De må ligge er sted, håber du kan hjælpe mig.
Avatar billede Pedersen Juniormester
27. maj 2019 - 23:11 #3
Skal jeg evt prøve på min telefon herfra?
Avatar billede Pedersen Juniormester
28. maj 2019 - 09:10 #4
Alt er løst, tak for feedback
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. maj 2019 - 09:24 #5
Det lyde godt - jeg skulle lige til at gøre opmærksom på "skraldespanden", og på at du kan klikke nede i venstre hjørne hvor der står hvor meget data du har/bruger (klikker du her får du vist ALLE filer i størrelses-rækkefølge), og gøre opmærksom på at man i venstre side kan se en liste over "Recent" - altså hvilke filer man sidst har arbejdet med.

Men jeg gætter på du har fundet billederne et sted, og at du igen kan nyde turen :-)
Avatar billede Pedersen Juniormester
28. maj 2019 - 09:39 #6
Ja det var der jeg skulle lede, tusind tak for dine hurtige svar:-)
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2019 - 10:46 #7
husk at markere din spørgsmål som løst ;)