Avatar billede h_s Forsker
02. juni 2019 - 14:27 Der er 7 kommentarer

Lave formel ud fra værdi i celle

Jeg vil gerne lave en formel ud fra en værdi i en celle.
I E6 har jeg et tal stående. Ud fra det vil jeg gerne have en formel der kan vise værdien i en anden celle.
Hvis der står 1, skal der i en celle stå: B1, hvis der står 2 i E6, skal der stå B2 osv.
Jeg har prøvet med=B&E6, men det virker selvfølgelig ikke...

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
02. juni 2019 - 14:31 #1
Prøv:
="B" & e6

Tekster skal i " "

;0)
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
02. juni 2019 - 14:41 #2
Avatar billede h_s Forsker
02. juni 2019 - 14:55 #3
Jeg får vist det korrekte, men jeg kan ikke bruge celleværdien.
Hvis jeg f.eks. får B3 og det står i H1, vil jeg gerne kunne bruge det i en anden formel.
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
02. juni 2019 - 15:03 #4
Jeg er desværre ikke med på hvad det helt er du vil.
Skal det forstås således at du i en celle vil have en formel som returnerer en reference, som du så skal bruge i en anden formel i en anden celle?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
02. juni 2019 - 19:12 #5
Er det ikke bare i din anden formel at skrive INDIREKTE(H1) i stedet for H1?
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
03. juni 2019 - 16:31 #6
=INDIREKTE("B"&E6)
Avatar billede h_s Forsker
04. juni 2019 - 13:49 #7
Jeg har fået det til at virke med indirekte - Tak for det, men jeg havde tænkt jeg ville bruge det for at definere et område til et diagram. Det virker ikke. Hvorfor ikke?

Jeg har brugt følgende i "Diagramdataområde": =INDIREKTE(L19). Det vil på nuværende tidspunkt skabe svare til =C3:C8.
Hvis jeg bruger det til at summe samme celler virker det: =sum(indirekte(L19)) svare til =Sum(C3:C8)