02. juni 2019 - 22:26 Der er 12 kommentarer

Hvor længe er man 'Nybegynder'

Nu har jeg programmeret siden 1964 og føler mig ikke som nybegynder (men en rusten emeritus) - men hvordan ændrer man jeres personkategori?
Avatar billede store-morten Ekspert
02. juni 2019 - 22:38 #1
Avatar billede bpb Seniormester
02. juni 2019 - 22:58 #2
Nå, jeg kom nogle minutter for sent, som sædvanlig.

Din kategori opgraderes automatisk efterhånden som du stiller nogle spørgsmål, eller skriver kommentarer eller løsninger til andres spørgsmål.

Det er i hvert fald min erfaring.  Jeg blev, i lighed med andre brugere, nulstillet til 'Nybegynder' da Eksperten gik bort fra et gammelt point-system for nogle år siden, og indførte det nuværende system.

Jeg oplevede det som forfriskende at blive nybegynder igen.  Det har jeg ikke været, siden jeg skrev mit første computer-program i 1967.  Det kørte på en GIER regnemaskine.

P.S.:
Som du måske har bemærket, er du allerede forfremmet til 'Praktikant' som resultat af dit spørgsmål.
Avatar billede nopsen Ekspert
03. juni 2019 - 00:40 #3
det er desværre ligegyldigt, da systemet udelukkende er baseret på antallet af indlæg/likes, og derfor ikke siger noget om dygtighed og kompetence, hvilket det fejlagtigt giver indtryk af.
man kan nå topniveau som "ekspert" udelukkende ved at stille mange spørgsmål :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2019 - 10:44 #4
Ja fuldstændig fejlslået måde at kategorisere brugerne på. Vi har faktisk en ekspert der udelukkende er blevet det på at oprette spørgsmål. Sjovt sy tænke på når man kender hans brugernavn herinde.😊
Avatar billede Mikael Ekspert
03. juni 2019 - 12:52 #5
Jeg er blevet Ekspert !!!!

Men så er det sgu´ "pinligt", at stille et "begynder spørgsmål" når jeg BURDE vide alt.
Hvad hverken jeg eller andre "eksperter" gør omkring alt. ;) ;)
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2019 - 13:03 #6
#4 Jeg er helt enig!
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2019 - 13:08 #7
Nå ja #3 skulle selvfølgelig også lige have en like :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
03. juni 2019 - 13:57 #8
Interessant stoff dette jeg er Ekspert jeg, er vi her på grunn av tittel?

Da har jeg totalt misforstått alt, jeg er her for å dra nytte av det andre kan langt bedre enn meg selv og uten den hjelpen hadde jeg vert fattig på computer i dag,

Der er et flott miljø her, iblant får man Ris og Ros etter som det får vi tåle. Jeg bidra med det lille jeg kan, og dernest er jeg ikke bekymra for og spørre, er det ikke derfor dette Forum er til.
Jeg er ikke flau over og si at jeg trives her, om man er Nybegynner eller Ekspert har da vel svært liten betydning skulle jeg mene.

WIN 10 har ikke vert enkelt for alle det er et helt nytt system, og ser vi på dette Forum nå, så har aktiviteten vert utrolig nyttig og aktiv, i dag er der kun få spørsmål om Win10 hva er grunn for det?

Jo Win10 blir stadig bedre alle husker vel starten og alt det Bø-vel der var da.  Vi kan trykt rette en stor Takk helt fra Nybegynner til Ekspert over vår flinke alle har vert her, resultatet ser vi dag.

Men også vi har ting og rette på  vi må bli flinke til og fortelle hvilket System vi bruker, bare det letter masse, er det Laptop – Stasjonær – hvilket merke? Og hva er problemet vi kan ikke til enhver tid gjette oppgaven vi står overfor

Det hjelper så lite å si. (Min computer har stoppet hvorfor)    Kan noen hjelpe?
Flott at trådstarter tok opp dette og til deg du blir nok Ekspert en dag du også, som en her skriv da kan man nesten ikke stille et nybegynner spørsmål, jo vist kan man det    men kanskje man må begrense seg lidt når man nærmer seg 100 år trappe ned lidt.
Fin tråd dette så sett i gang på tvers av alle Titteler.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2019 - 16:50 #9
Titlerne kan de putte hen hvor solen ikke skinner. Det er intet værd 😃
#4 Hold da op hvor har en mobil sit eget liv 😃
Avatar billede 450025 Ekspert
04. juni 2019 - 01:56 #10
# 4 på Fasebook eller Fesbokk er bedre navn. Fint sted for Titteler.

#9 Helt enig i ditt svar her skinner den 365 dage i året - lidt fratrekk for for regntiden august september men ofte begrenset.
Det er mer nord i landet og over Bangkok.    A putte Tittelene hen hvor solen ikke skinner en veldig god ide det.
Men spar dem i nord Thailand dem sliter nok som er i regntiden, dem mister ofte både hus og hjem i flaum og dem er neppe på computerword, men har du tips hvor passer det??????
Vi er noen få flinke hjelpere her glem tittelen la os få frem smilet, vi vet vi kan det vi driv med, feiler vi godtar vi det også ha en fin dag alle sammen.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2019 - 08:59 #11
Man er nybegynder hele livet. Der sker hele tiden nye ting omkring en man skal lære om og tage stilling til  :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
09. juni 2019 - 16:01 #12
#11 Nå ble jeg vel glad da er der håp for meg også, kjerringa var sur både i går og i dag og hvem forstår seg på kvinnfolk?
Nå er det over og Gudene vet hvorfor å hvordan, jeg gikk en tur på 10 km folk trodde jeg var gal, det regna å jeg vart våt til skinnet herlig.
Å endelig en Ren opplevelse med varmegrader i 2 1/2 mdr med 35 grader.

Og nå er kjerringa Bli helt utrolig da ble jeg som nybegynner igjen. Svaret er korrekt hele tiden skal man lære om og ta stilling til alt her i livet enten det gjeller kvinnfolk eller computer..