Avatar billede jeppeaaen Novice
03. juni 2019 - 12:00 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Min fiber-adgang ikke registreret?

Kære alle

Jeg vil gerne skifte fra Stofa til et andet selvskab, som er mere konkurrencedygtigt.
Aktuelt har jeg fibernet - nedgravet for mange år siden, da boligen var ejet af kommunen under et selskab.
I 2012, da vi overtog ville jeg fortsætte med fiber og fik overtalt WAOO til at komme herud at tjekke, at jeg altså virkelig var opkoblet - det fremgik nemlig ikke hos dem. Sidenhen er WAOO overgået i STOFA her i Randers.

Når jeg forsøger at søge på nyt fiber og tv nu, så afviser alle søgemaskinerne, at jeg kan få fiber på min adresse (jeg mistænker noget er registreret forkert helt tilbage, der her lå kommunal institution). og jeg HAR fiber! :)

Ved nogen, hvem jeg skal skrive til for at få dette registreret korrekt?
STOFA-pigen i telefonen kunne ikke løse det.

Mvh Jeppe Aaen
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2019 - 17:08 #1
Den kommune der ejede huset må vel vide hvem der var udbyder og om der er koblet fra i den anden ende når du har overtaget ejendommen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. juni 2019 - 17:09 #2
Det er ikke noget, du selv har nogen indflydelse på. Det selskab, der ejer infrastrukturen (fiberen frem til din bolig) bestemmer jo suverænt, hvem de vil stille den til rådighed for. Er det indgået i et andet selskab på et tidspunkt, vil de sikker sidde tungt på den, da det vil have været grund til opkøbet (at de får mulighed for en portion nye kunder). Har de besluttet ikke at tillade andre på deres fiber, kan det være meget op ad bakke at få noget som helst andet til at finde hul igennem.
Avatar billede jeppeaaen Novice
03. juni 2019 - 20:17 #3
Så forstår jeg det bedre. Vi blev tvangsflyttet fra Waoo til Stofa nemlig. Sikkert solgt som kunde og rettighederne med.
Jeg takker.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
03. juni 2019 - 20:36 #4
Hej.

Trist problemstilling.

Hvis du ved hvilken udbyder du ønsker, så er løsningen, vel desværre, at få dem overbevist på samme måde, som du gjorde før. Altså ved at få en tekniker ud, og se på installationen.

Må indrømme at jeg undrer mig over Stofas manglende vilje til at hjælpe.

Næste gang, må du på en eller anden måde, få dokumentation for at din forbindelse eksisterer, så du kan bevise det næste gang du skifter udbyder. Bsre for din egen skyld, selv om det virker tåbeligt, at du ikke automatisk er registreret.

Mvh. Blød Trafikant